Gå til innhold
Arkivverket

[#44035] Could not connect: Too many connections


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

De to siste dager har jeg fått denne meldingen opp: Could not connect: Too many connectionssist gang jeg prøver er det 04:49 på morgenen den 17. november. Er dette noe som vedvarer? Hva er galt?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Terje.Dette er en melding som skal komme når det er for mange samtidige brukere. Den vil også kunne komme akkurat når oppdateringen av databasene pågår. Jeg så at samme melding også kom ca kl 07:50 i dag når jeg sjekket.Det at jeg får vite klokkeslett gjør det noe lettere å finne den egentlige årsaken slik at problemet enten kan fjernes helt, eller i det minste reduseres kraftig. Derfor vil jeg være takknemlig for at om flere som får denne meldingen også forteller klokkeslettet.I bunn og grunn er dette antagelig en 'tuning' sak i systemet.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, får dette svare nå ( siste 5 min. )Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server. -------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no........hilse Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Også nå som alt gikk så fint da.'Allting går i stykker på en søndag, eller lørdag, eller fredag etter fire ...' synger Øystein Sunde.Vi får håpe at noen rykker ut og ordner opp selv om det er helg.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Næss

Til Vangli (2): Jeg tror at det er oensketenkning aa tro at dette bare melder seg i trafikk-korken, morgen og kveld. Det samme hendte meg inatt kl.04 norsk tid.(Beklager - maskinen min vil ikke skrive ae oe aa for tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Helge. Feilen synes ikke å sammenheng med belastningen, men oppstår mens databasen oppdateres. Den jobben tar noen minutter og foregår litt over klokken fem om natten norsk tid (tidspunkt for lavest trafikk). Systemet er i disse 2-3 minuttene dødt. Bruken av systemet i denne korte perioden synes å bringe det inn i en 'deadlock' situasjon, som indikeres med feilmeldingen. Jeg har nå lagt inn i oppdateringsrutinen en restart av tjenesten umiddelbart etter at oppdateringen er ferdig. Kanskje ikke den beste løsningen, men det er den jeg har fått til så langt. Jeg ser systemet var oppe i dag tidlig :-) Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Liten korreksjon til ovennenvnte. Det foregår egentlig to oppdateringer om natten. Den første er er en overføring av nye bilder. Den jobben starter nær midnatt og bruker vanligvis 1-2 timer. Som avslutning oppdateres en database som inneholder den fysiske adressen til bildene. Jeg har ikke tidligere merket noen problemer med denne delen av prosessen. Men klokkeslettet til Helge gjør meg litt urolig, da det er før oppdateringen jeg refererer til i innlegget over. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Som varslet er det gjennomført systemevedlikehold i dag, med blant annet oppdateringer på programvaren. Jobben er nå fullført. Jeg kommer til å følge nøye med utover om dette gir bedre stabilitet. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei,Beklager min unødvendige melding, men jeg visste ikke at det skulle være systemvedlikehold i dag. Derfor et forslag, legge en melding om planlagte stopp også i dette fora. Da ser de som tror det er noe feil at det ikke er det.Selvfølgelig er jeg veldig glad for at tjenesten finnes og venter spent hver uke på å få se om kirkebøkene som står på min liste dykker opp.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det første du ser etter å ha klikket deg på skanna kyrkjebøker, er meldingen om driftsforstyrrelser skrevet med svart på gul bunn. De som ikke ser dette, vil heller ikke se om informasjonen ble servert på en annen måte, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Men den siden fikk man ikke opp i dag, mens vedlikeholdet pågikk. Så hadde du ikke vært inne, og sett det før, så hadde du ingen mulighet til å få det med deg i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk for korreksjonen! Meldingen har vært der siden mandag, men har man ikke vært her inne siden den tid, så ville man ikke ha lest meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.