Gå til innhold
Arkivverket

[#44059] Peder Pedersen og Beret Iversdatter Halsen Velfjord


Gjest Klaus Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Klaus Johnsen

I skifte Halsen Velfjord/1862 side 59 (Svein Edvardsens hefte) er Peder Pedersen oppført død. Han var gift med Beret Iversdatter født ca 1818 i Kolvereid Prestegjeld. Fem Petersen-barn er oppført. Beret er enke i ft 1865 Halsen sammen med et par døtre. Datter Elle Julie (?) Petersdatter var gift med Benjamin Benjaminsen Meby.Kjenner noen til foreldrene til Peder (Peter/Petter) Pedersen ?Jeg er også interessert i opplysninger om foreldrene til Beret Iversdatter.Mvh Klaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Er dette de som gifter seg 08 mai 1846 i Velfjord? [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100226510354&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeI så fall heter han Petter Jacob..., finner 2 stk i Velfjord født 1816-1817, sjansen er vel stor for at det er en av disse 2: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Klaus Johnsen

Takk til Jan Peter for opplysningene.Jeg har undersøkt nærmere i skifter og folketellinger, men jeg er ikke kommet videre. Jeg tipper på at det kan være Peter Jacob Pedersen f 1817 Nerås (foreldre Peder Jacobsen og Elen Kirstina Benjaminsdatter) - skifte Aas Nedre/1837 side 64.Jeg har ikke adgang til kirkeboka for Velfjord. Kanskje noen kunne hjelpe meg å undersøke på datoen 8.mai 1846 da Berethe Elisabet Iversdatter skal ha giftet seg med Petter Jacob Pedersen. Spørsmålet er altså hvem som er hans foreldre.Mvh Klaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kan ikke hjelpe deg med Peter Jacob, men fant at Berit Iversdatter giftet seg på nytt i 25. mai 1871: LenkeUtfra dette er hennes far Iver Larsen.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaus Johnsen

Takk Hanne. Der fant jeg svar på en del annet også. Ser f. eks. at søster til Beret - Margrethe - ble gift i 1850 med Halle Eilertsen Seterbakken. Mvh Klaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Nærøy bygdebok, bind I, s 198 (Leirvik gnr 6 bnr 4) finner jeg en Iver Larsen med 9 barn, derav to døtre i passe alder:Beret Marie f 14. november 1819 og Margrete f 19. juli 1826Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.