Gå til innhold
Arkivverket

[#44069] Tjenesten er nede


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

Jepp, oppdaget det akkurat selv. Jeg får ikke kontakt med den på noen av portene. Serveren må antagelig restartes manuelt. På grunn av helgen kan det være litt usikkert når det skjer. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det er visst uvær i Bergen hvor serveren står. Det kan være det som har slått den ut. Dersom det ikke er noen fysisk skade, regner jeg med at den vil komme opp igjen tidlig i kveld. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Herlig, nå er den oppe igjen. Det virker som lyn og torden hadde slått ut UPS'en vår (avbruddsfri strømforsyning, hva nå det betyr? :-) ) Restarten fikk systemet opp igjen. Kos dere i helgen. Mvh Bent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ja, det er virkelig herlig, og vi får alle ei god helg. Jeg vil benytte anledningen til å takke for rask respons og stadig oppdatert informasjon fra deg, Bent Vangli.Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Lurte et øyeblikk på hva jeg skulle bruke en hel frisøndag til.. når 'skanna' var nede ja... puh!Alle snakker om været, men ingen gjør noe med det! :)Ha en flott søndag folkens, både i sol og snø, mellom knatter og knøs, og en fabelaktig søndag ønskes til vår alle steds nærværende Bent! Hva skulle vi gjort uten han?! :)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Krk.bøkene har 'kome og gått' opptil fleire gongar etter ca. kl. 19 ikveld. Det er sikkert etterverknader av uværet me har hatt her dei siste dagane. Er sikkert 'oppe og går' att imorgon :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjell Halvorsen

Siden ca kl 2035Bad GatewayThe proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Dessverre, det ser slik ut. Jeg har null kontakt med maskinen. Ikke en gang nettverkskortet når jeg, noe som tyder på strømbrudd. :-(Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Arne Olav Egner

Kan ikke dy meg. UPS er en av disse 'nynorske' forkortingene og står for Uninterrupted Power Supply eller Uavbrutt Kraft Forsyning. Tror ingen vil finne på å skrive UKF. Men når batterier er tomme så slukker også lommelykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

kommer ikke inn på skanna kirkebøker. Feilmelding: Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Uff ja. Til og med to kræsj i dag. En komplett omstart av maskinen hjalp. Et eller annet hadde låst seg. Som dere kanskje har merket har systemet gått opp og ned i formiddag. Jeg har studert feillogger og testet ut. Feil fant jeg, selvfølgelig en jeg selv hadde forårsaket ved en tidligere oppdatering av programvaren :-( . Beklager den. Så nå håper jeg at stabiliteten kommer tilbake. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Fæster

Ja sikkert dårlig vær i Bergen, - får dette opp:Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Mvh.Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjell Halvorsen

Fra i formiddag, Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote server--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Jepp - desverre. Så det når jeg kom hjem fra tur i dag. Har restartet tjenesten. Jeg burde egentlig forsert vedlikeholdet og oppdateringen av programvaren, men da jeg er mye borte til uken kan det være litt dumt.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Siden den datt ned en gang til har jeg likegodt gjennomført sentrale eller av den planlagte programvareoppdateringen i kveld. Jeg håper det blir mere stabilt av det, men jeg har ikke hatt tid til å teste dette ordentlig ut. Jeg skal prøve å følge med innimellom de andre slagene de nærmeste dagene.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.