Gå til innhold
Arkivverket

[#44069] Tjenesten er nede


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Gjest Bent Vangli

Som beskrevet over. Jeg foretok samtidig en manuell oppdatering av indeksinformasjonen. Fra i natt av igjen vil oppdateringen igjen gå automatisk sånn ca kl 05:10-05:30 hver morgen. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Håper det er i orden igjen nå. Jeg går nå igjennom hele produksjonskjeden for å sjekke at det ser rimelig sundt ut etter at vi nå har fått byttet vår feilende harddisk. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Da gikk det slik igjen;Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Ja, det er ikke greitt om dagen. Men de gjør nok sitt beste, de er flinke sånn. Kanskje var feilen større enn det så ut til, vi får vel snart en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Takk for tilliten, men jeg forstår ikke helt hva som skjer nå. Jeg blir nok nødt til å kjøre en del tester og analyser. Det kan påvirke ytelsen en periode. Jeg skal holde dere orientert. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kjell Halvorsen

Siden ca 2327 i kveld:Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server. --------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80 Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Desverre hadde jeg akkurat gått og lagt meg i går kveld, men jeg ser at systemet våknet til liv igjen av seg selv mellom 04.00 og 05.00 i natt.Jeg har sjekket loggene og feilen oppstod ganske nøyaktig kl 23:22:54 i går kveld. På samme tid ser jeg at en søkemotor på Internett var gått amokk på sidene våre. Jeg antar at den totale belastningen ble for mye og førte til feilen i går kveld.Jeg får se på mulighetene for at slike hendelser ikke overbelaster systemet.Ha en fortsatt god påske alle sammen.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Følgende feilmelding mottas ved søk på scannede kirkebøker:Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /TST:kb_read.Reason: Error reading from remote server--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Jepp, dessverre. men nå var jeg våken og har restartet systemet. Jeg blir tydeligvis ikke arbeidsledig med det første :-)Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Mariann Stokken

Men kvifor 'alltid' i helgene :-(Men er iallfall uendeleg takknemleg for alt arbeidet de gjer!!!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har restartet serveren, men tror det heller er problem med boksen/routeren som leder signalene ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det er sommer, Sant Hans og bare regn i Oslo. Kan det bli verre .... jo systemet for skannede kirkebøker har fått problemer :-(Jeg jobber med saken og håper den raskt lar seg løse.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Nå ser det ut som jeg fant feilen. Det viste seg å være en særdeles viktig indeks i databasen ved et uhell var falt ut som følge av tilpasninger og forberedelser gjort i forbindelse med uttesting av tilgjengeliggjøring av tinglysingsdokumenter. Denne feilen førte til at databasen ikke ga den ytelsen den skulle gi, og alt ble blokert. Jeg beklager feilen og håper at den aldri kommer igjen :-)Ha en riktig god St. Hans alle sammen, mvh Bent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Er det tinglysningsdokumentene som er skyld i at det går så smått med utleggingen av de siste par tusen kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Nei Helge. Det er nok sommer, folk på ferie og at det nå er de vanskelige filmene som skannes. Det kreves derfor mere tid pr film. Jeg må dessuten arrestere meg selv på egne kommentarer sist lørdag. Feilen som oppstod i helgen skyldtes en omlegging i databasen for å tilrettelegge for sognedelte kirkebøker. Jeg svarte nok litt fort på lørdag, men håper på tilgivelse :-) Ha en fortsatt god sommer alle sammen. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.