Gå til innhold
Arkivverket

[#44069] Tjenesten er nede


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Halvorsen

Siden ca kl 1840,Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Øverby

Proxy ErrorThe proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote server Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Vel, jeg hadde tenkt meg å kose meg med kirkebøkene ikveld, men får den meldingen som den forrige innsender fikk. Håper vi kan få tilgang i løpet av romjulen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Får også dette problemet inniblandt når jeg skal bla over til neste side, full stop. Men, har ofte merket at hvis jeg gjør noe annet en stund (lager kaffe), når jeg så kommer tilbake, er alt ok igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer Mest sannsynlige årsaker: Du er ikke koblet til Internett. Det er problemer med webområdet. Det kan være en skrivefeil i adressen. Du kan prøve dette: Diagnostiser tilkoblingsproblemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Olaussen

Får følgende melding:'Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote server'Vil ellers legge til at jeg ofte har hatt problemer med tilgangen i tidsperioden 17 - 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Heller ikke jeg kommer inn. Fikk for et par minutter følgende melding:Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.----------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det har til tider vært problemer i hele jula, men i kveld har det vært utrolig tregt. Av og til kommer man inn, men mesteparten av tiden er bare venting. Og i kveld tror jeg nok ikke det kan sies at det er på grunn av stor pågang.Det er slik hver gang det er fridager. Det ser ut til at noen på arkivverket er nødt til å være tilstede hele tida for holde 'hjula' i gang. Jeg håper dere snart klarer å finne årsaken til dette, og får gjort noe med det snarest mulig. Det er virkelig synd når dere har laget et så fantastisk 'tilbud' som kirkebøkene, og så kan det til tider være nesten umulig å få brukt det.Ønsker der et riktig godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Heisann. Nu er alt i orden igjen hos meg. Og det til og med på nyttårsnatta. Takker så mye for det.Godt nytt år ønskes dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Var nok for rask til å melde at alt var i orden.Ettter at jeg fikk opp den enkelte kirkebok, ventet jeg rundt 5 minutter på at sidene skulle åpnes. Det gjorde de ikke. Fikk kun meldingen:*Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote serverApache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hos meg går nå framhentingen av kirkeboksider like kjapt som de har gjort tidligere.Forklaringen på at man får 'Error reading from remote server' kan være at man har forsøkt å bruke materialet på det tidspunktet det kjøres back-up fra serveren. Det skjer normalt en gang mellom kl. 3 og 4 hver natt. Den prosessen vil normalt også re-sette systemet, og altså fjerne feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takker (91) for forklaringen på hva som kan skje mellom kl. 3 og 4 på nettene.Brukte kirkebøkene timen mellom kl. 9 og 10 nå i formiddag. Fungerte utmerket igjen. Minst like bra fart som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Sitter med en følelse av at dette skjer veldig, veldig ofte når en setter seg ned i fred og ro for å lete etter datoer og hendelser i kikebøkene. Sikker bare noe jeg synes, men irriterende er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Har nå et par ganger vært inne på kirkebok Sagene og så plutselig får jeg meldingen: Could not connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (11)Noen som vet hva som er grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei. Dette er en beklagelig situasjon som i romjula og nyttårshelga skyldes en egentlig gledelig situasjon. Nemlig en enorm bruk som langt overgår hva systemet opprinnelig ble designet for. Konsekvensen er dessverre øket feilhyppighet.Før jul ble det satt i bestilling utvidelser av serverparken. Det blir da en mangedobling av både ytelse og kapasitet. Hensikten er både å gi kapasitet til kommende system for skannet tinglysingsmateriale og øke ytelsen slik at en kan holde tritt med den enorme bruken. Vi forventer innstallasjon i siste halvdel av januar. Med tid for påfølgende testing burde dette komme i drift i begynnelsen av februar.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fantastisk hyggelig nyhet. Men hva skjer her Lenke For sikkerhets skyld skriver jeg beskjeden: Could not connect: Can`t connect to local MYSQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (11)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

I dag er det helt forferdelig. Jeg har måtte restarte tjenesten fire ganger bare i kveld. Så ille har det aldri vært før. Elendig start på 2008 :-(Mvh bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Jeg var inne flere ganger i den perioden som det vises til i (99) og leita i de skanna kyrkjebøkene. Var inne både i 23-tida og i 1-tida. Det blir vel bedre når de nye serverne kommer om en måneds tid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.