Gå til innhold
Arkivverket

[#44069] Tjenesten er nede


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

Hei. I dag har det vært et forferdelig trykk på serverene. Kirkebokserveren har virkelig slitt. Med det store påtrykket har jeg jobbet intenst for å bedre ytelsen, og nå i ettermiddag ser det ut som jeg fikk til et gjennombrudd. Ytelsen spratt opp flere hakk og ser nå ut til i hovedsak å ta unna trafikken. Det jeg ikke har fått testet ennå er hvor stabilt det er blitt. Til det trengs det rett og slett litt tid. :-) Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

På tross av at det har vært litt problemer i julesvingen synes jeg dette går ganske bra, spesielt når vi kan anta at Bent og andre bruker av egen fritid for å overvåke og pleie systemet. Det er ikke så mange år siden mobiltelefon-nettene hadde store problemer på nyttårsaften, og det hang ved i flere år - det er dyrt å investere i kapasitet som bare brukes en dag eller to i året. Det er heller ikke lett å forutsi hva potensielt nesten 5 millioner nordmenn kan finne på i en mørk vinterkveld - vel, i alle fall kanskje over 10.000 slektsforskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Solveig Hanssen

Hei!Savner veldig de skannede kirkebøker! Får kun opp overskriften 'skanna kyrkjebøker'. Resten av siden er blank!Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Så deilig at de skannede kirkebøkene er på plass igjen. Tusen takk til deg som fikset problemet.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Eva Helene Erntsen

Føler ikke behov for å klikke på bildet, har fått opp nok slike.Håper noen får ordnet problemet. Skjer jo selvfølgelig når en sitter midt i et arbeide.Ellers kan jeg ikke få takket nok for tjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Har ikke fått opp en eneste kirkebokside (ulike områder i Norge) de siste 1-2 timer. Kan det skyldes stor pågang etterat Digitalarkivet ble utnevnt til årets side hos Family Tree Magazine montro? Har iallfall ikke opplevd noe lignende på evig lang tid!!Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Magnussen

Håper denne fantastiske tjenesten kommer på plass igjen fort! Hadde akkurat fått tak i noen viktig årstall, og ble så frustrert...Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.