Gå til innhold
Arkivverket

[#44079] Hotellvert Frans Charles Sigvaldsen f. 1904 - bosted Stavanger i 1928


Gjest Harald Ommang
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Ommang

Frans var min morfar. Eneste sted jeg finner ham, er i klokkerbok Stavanger 1915-1932, der min mors dåp er listet. Frans var gift med min mormor Gunhild Lovise Lund, f. 05.05.1899.De ble skilt etter noen år, av for meg ukjente grunner. Min mormor giftet seg i hvert fall senere opp igjen med en Bastiansen, men ble tidlig enke. Hun ble nesten 100 år. Min onkel, Asbjørn Erling Sigvaldsen, som flyttet til Oregon, USA og døde der i 1993, hadde etter sigende noe kontakt med sin far i en periode. Frans hadde flyttet til Oslo, giftet seg, og fått en del barn. Hadde vært interessant å vite mer om den delen av familien, både framover og bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ommang

Har funnet ut litt mer:Frans/Frantz/Frants ble født 17.04.1904, i Bergen. Døpt 25.4.1904. Foreldre Sigvald Johannesen f. ca. 1977, Anna Marie Henriksen f. 1873. De er listet som ugift. Dette ifølge ministerialbok for Fødselsstiftelsen i Bergen.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=108&uid=39293&urnread_imagesize=gigant&hode=nei&ls=1>LenkeFrantz og min mormor ble viet i Nykirken i Bergen den 30.12.1921. Han bodde da i Østre Muralm 8. Hans far het Sigvald Johannesen. Dette ifølge ministerialbok for Nykirken, se nr. 283 her: Lenke.Frans og Gunhild bodde i Stavanger i 1928, da min mor Else ble født. Se nr. 76 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.