Gå til innhold
Arkivverket

[#44082] Andreas Mikkelsen Hjermstad, bosted Løten 1895


Gjest Harald Ommang
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Ommang

Min farfar, Ludvig Ommang var 'uekte sønn' av Eline Larsdatter f. 28.10.1865 og nevnte Andreas Mikkelsen Hjermstad. Ludvig finnes i 1900-tellingen som 'pleiesøn' hos fam. Dørum på Ommang gård her. LenkeEline er listet her med sine foreldre Lars Olsen og Anne Andersdtr.Er det noen som finner noen spor etter min oldefar Andreas Mikkelsen Hjermstad? Og gjerne også slekt bakover ift. Lars Olsen og Anne Andersdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, dette er vel Eline:Eline Sex: F Event(s): Birth: 28 Oct 1865 Place:Christening: 07 Jan 1866 Place: Vang, Hedmark, Norway Parents: Father: Lars OLSEN Mother: Anne ANDERSDRHer er Eline med foreldrene på Sørensbakken i Vang i 1865. Ser at Lars Olsen har en søster, Helene Olsdatter på 15 år. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f60414&gardpostnr=1464&personpostnr=8343&merk=8343#ovre>Lenke.Lars og Anne ble gift i Vang i 1864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei HaraldI din farfars dåp står det at Andreas er bosatt på Stange, og hvis han også er født der, så er dette en aktuell kandidat: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og her vielsen til den Andreas som er bosatt i Stange 1900. Så vidt jeg kan se er Lundplassen oppgitt som fødested, men der er han ikke i 1865. Det finnes derimot en ugift tjenestekar med navnet Mikkel på Lund i 1865. Mulig far?Lenke Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.