Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hanne Line Osberg Eide

[#44088] Trenger hjelp til tyding av kirkebok

Recommended Posts

Trenger hjelp med å tyde det som står i kirkeboka på nr 320 Arne Bertram LenkeFar er Anton Sivertsen som jobber ved Trondheim Mekaniske Verksted, men som hva? Bor han i Vollabakken?Hva er adressen til mora Ingeborg Bergitte Nilsen?Hva står det i de 3 siste kolonnene? Det er jeg meget interessert i.I siste kolonna står det noe om at det er han første og hennes andre leiermål. Hennes første barn Nils Johan f 25/12 92 ...- Hanne Line -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg klarte ikke å se hvem som hadde 1. og 2. uekte barn.Anton Sivertsen, smed v/Thj.mek.Verkst., ugift. Ingeborg Birgitte Nilsen, dagarb. ugift, begge f. 1862/7, bosted: strøket over Vollabakken, overstrøket Søndre - Nordre Jonsgt. 1. deretter noe uleselig som ender på ....g. 5.Faddere: Olaf Hansen eller Ola Johansen? skomakermester og hustru, Siver Ols. Aas melkekjører og hustru. ---uægte ? A? K 41/1902.b) moderen, hennes/hans? 1. hennes/hans 2det barn, ? første barn Nils JOhansen f. 25/12 72 (kan ikke stemme da de er f.1862/7) i Hlade, efter ..... skal Ola Johansen Kleve? ---K--? N 131 (--attest? --9/1 ? 971? efter Moderens oppgivende?)Her er ble det mye gjetting. Tenkte jeg skulle sjekke Lade, men der mangler så klart 1892.Dette ser da ut som Anton i 1900 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=f01601&gardpostnr=4547&personpostnr=21779&merk=21779#ovre>LenkeIngeborg i 1900 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Id 406982 i Gravminner i Norge.- Hanne Line -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.