Gå til innhold
Arkivverket

[#44089] Opphav til ekteparet Johannes Nielsen Preus fra Kongsberg og Caroline Andersdat


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Den 16.11.1862 i Larvik kirke giftet Johannes Nielsen Preus, 25 år, født i Kongsberg, far: Niels Pedersen Preus, seg med Pige Caroline Andersdatter, 22 år, født i Laurvig, far: Anders Pedersen.Jeg har i scannede kirkebøker for Kongsberg, Fødte og døpte 1816-1839 lett etter dåpen til Johannes. Skriften i denne boken er imidlertid så vanskelig å tyde at jeg nesten ikke klarer å finne de som heter Johannes, og ingen av de jeg fant later til å ha en far med navn Niels Pedersen. Er det noen som er gode på å tyde skrift og klarer å finne den rette Johannes sin dåpsinnførsel?Kirkeboken for døpte i Larvik 1840 er ikke lagt ut på Digitalarkivet enda, - er det noen som har tilgang til denne som kan gi opplysninger om Caroline Andersdatters dåp og opphav?Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Johannes Nielsen FT 1865. Hans kone Karoline er f. 09.05.1840 i Larvik som datter av Anders Pedersen og Anne Marie Christiansd. som også finnes her: LenkeKjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Og her er konfirmasjonen: LenkeMoren Cathrine Knudsdtr. Bautz er søster av min tip-tip-oldemor. Jeg har masse opplysninger om anene deres. Send meg en mail på bjoergr@start.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.