Gå til innhold
Arkivverket

[#44094] Alexander Borch, sogneprest Elverum 1623


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Er det noen som vet litt om hans ektefelle Anne Livsdatter og hennes opphav. I tillegg finnes det noe litteratur ved Alexander sine forfedre fra Danmark?Mvh Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Takk til Alf Thore. Dette vedlegget kjenner jeg til og gir ikke noe mer enn det jeg har nedtegnet. Er ute etter om det finnes noe litteratur om Anne og Alexander sine forfedre, og lurer på om noen der ute vet noe mer om dem.Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest dagny madsen

Alexander Magnus Borch (prest til Elverum) født 1596 i Søndre Bork i Ribe stift, død 1661 i Elverum. Hans far var sogneprest Claus Mortensen Borch og farfar Morten Clausen som døde i Bork 1590. Kildene er 'Claus Mortensen Borch' av forf Holger Hertzum-Larsen og Carl St. Asschenfeldt. Ser ikke i denne boken nevnt hvem Annes foreldre er. Hilsen Dagny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Takk Dagny, selv om jeg hadde opplysningene om hans far og farfar. Skal bestille boka du nevner dersom det står noe mer om dem der. Selv har jeg kun de opplysninger som du nevner. Fint at forspørselen kommer frem igjen,så får jeg håpe det er noen der ute som kanskje vet noe om hans hustru sin opprinnelse. Nu når både jul og påske er over er det vel mange som er innom debattforumet.Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ikke absolutt alt som står i lenken (2) er korrekt eller fullstendig. (Uten at det har noe å si vedr. det innledende spørsmål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Dagny Madsen

Thor Atle, på side 253 er Anne Livsdatter nevnt, men hvor hun er født er ikke fundet, og hun dør efter 1650 (ff ord). Får du ikke fatt i boka: 'Claus Mortensen Borch og efterkommere' kan jeg sende den til lån over tid om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Hei og takk igjen Dagny. Nei dessverre fikk jeg ikke tak i boka og det hadde jo vært svært hyggelig av deg dersom du skulle være villig til å låne den ut. Min mail-adresse: tatolsen@online.no. Så kan jeg sende deg min adresse. Som sagt kjempe hyggelig av deg. Hilsen Thor Atle og med håp om at sommeren kommer til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.