Gå til innhold
Arkivverket

[#44101] C. P. i Haugesund. Hvem var han?


Gjest Kjell Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Knudsen

En artikkel i Haugesund Dagblad fra 1949 bærer initialene C. P. Artikkelen har tittelen 'Skikk og bruk i Haugesund for 50-60 år siden' og handler om en mor og to døtre som laget klokkekjeder av kvinnehår i 1890-årene. Er det noen som kjenner til hvem som skjuler seg bak disse initialene?Med vennlig hilsenKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Takk for svaret. Jeg fant denne artikkelen for mange år siden i Caspersen-arkivet på Haugesund bibliotek. Nå var det plutselig en som har interesse for den typen arbeider som hadde bruk for den, og da var det greit å vite hvem forfatteren var. Kvinnene som drev med dette arbeidet hører til mine aner. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Odd Even Fossan

Hei,C.P. eller Carl Teodor Pedersen fra Haugesund, var min oldefar (min farmors far). Jeg lurer på om det det kunne være mulig å få tilsendt kopi av dette som C.P. har skrevet? Har noen andre noe fra CP, hadde det vært veldig fint å få kopi av dette også.Kan evt. kontaktes på e-post: o-fossan@online.noTusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Hei. Kopien av avisen er så dårlig at den neppe tåler å bli kopiert en gang til, så jeg har skrevet av artikkelen og sender den til mailadressen din pr. omgående. Kvinnene som omtales er min mormors mor og mormor.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.