Gå til innhold
Arkivverket

[#44104] Knut Brekke - Johanna Gustava. Ålesund


Gjest Reidar Reime
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Reime

Knut Brekke f. 1888 vart gift i Ålesund, truleg i 1920-åra med Johanna Gustava. Kjenner nokon til jentenamnet - fødselsdata - når dei vart gifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkebøker for Ålesund finner du her på digitalarkivet under meny for skanna kirkebøker.Om de fikk barn i Ålesund og du vet ca.når, kan du finne de der.Der står pikenavnet på mora også nevnt på de fleste av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

I kirkebok for Borgund 1815 -1920 Digitalarkivet Viet: 29.12.1917 Stenarb.Knut Brynjulfsen Brekke f. sted Voss 1888, Johanne Gustava Ovidie Skarbø f.7.8.1884 f,sted Skarbø.Det heter Skarbø både i Ørskog og Ålesund (Skarbøvik) men siden jeg fant dåpen hennes også i Borgundboka, regner jeg med hun er født i Skarbøvik, Ålesund, Det sto med spørsmålstegn i vielsen. I gravstedene i DIS Norge ser jeg at Johanne døde 15.2.1958, og Knut 12.11.1971. De er begravde på Nedre Gravlund Ålesund.På fylkesfoto.no gå inn på navn, og der er et bryllupsbilde Knut Brekke, jeg regner med at det er dette paret. hilsen Inger-Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Vedrørende gardsnavnet Skarbø/Skarbøen, så finnes dette også i Hjørundfjord (nå Ørsta) og i Stranda prestegjeld, begge på Sunnmøre.mvh Marianne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.