Gå til innhold
Arkivverket

[#44107] Knut Svendsen Hegnaplassen i Jondalen gift 1778 med Dorte Trulsdatter Narverud.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

På Kongsberg og Sandsværs Historielags sider finnes artikkelen 'Hegnaplassen' av Dag Kristoffersen. Her står det bl.a. at Knut Svendsen var gift med Dorte Trulsdatter Narverud. Jeg har sjekket FT etter Narverud, men finner ingen gård ved det navnet i Kongsberg eller Flesberg-distriktet. Etter hva jeg kan se finnes gårdsnavnet i Eiker og Norderhov.Kjenner noen til hvilken Narverud-gård det her er snakk om?Moren til Knut, Kirsti Jacobsdatter skulle jeg også gjerne vite mer om hvis noen har kjennskap til henne.Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

Den Narverud gården det er snakk om her ligger i Jondalen (Gransherad-Jondalen, Telemark).Foreldrene til Dorthe var Truls Olsen Narverud og Gunnor Knutsdtr. Nattestad. Truls Olsen og Gunnor Knutsdtr. giftet seg på Kongsberg 13sep1749.Gunnor Knutsdtr. døpt i Veggli 26mar1723 Foreldre var Knut Nilsen Nattestad og Kari Guttormsdtr. Faddere: Ola Helle, Margit Haukjem, Helga Helle, Margit Nilsdtr. NattestadKnut Nilsen og Kari Guttormsdtr. giftet seg 13okt1709 i Veggli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.