Gå til innhold
Arkivverket

[#44109] Anne Olsdtr og Johan August Emanuelsen, søker deres foreldre


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

De får et uekte barn f.14/1-1877, døpt 28/1-1877. Trenger hjelp til å tyde hvor Anne Olsdtr kommer i fra, hun er 19 år vil jeg tro. Hva som står om Ungk. Johan August klarer jeg heller ikke å tyde. Legger ved linken til sønnen Johan August, nr.5: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6242&idx_id=6242&uid=ny&idx_side=-271>LenkeHan blir sønnen Johan August konfirmert,se nr.34:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være din Johan August Emanuelsen?Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index Sweden Johan August Sex: MEvent(s): Birth: 13 Sep 1854 Place: Christening: 15 Sep 1854 Place: Foss, Goteborg och Bohus, SwedenParents: Father: Emanuel HANSSON Mother: Brita Maja OLOFSDR Source Information: Batch Number: C404612 Source Dates: 1688 - 1861 Film or Fiche Number: 131895 Collection Details: Haby; Svenska KyrkanOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dåp fra Slektsdata:Håby 1688-1920 143002F1 48900 SCB-kod: 143002 SD-suffix: F1 Kön: M Födelsedatum: 1854-09-13 Förnamn: Johan August Adress: Rörängen under N Gläborg Mannens förnamn: Emanuel Mannens efternamn: Hansson Kvinnans förnamn: Brita Maja Kvinnans efternamn: OlofsdotterOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei OddDette kan nok være riktig. Under etternavnet Emanuelsen i kirkeboka står det mulig 'foss.20.' Jeg kan tyde Ungk. de to siste ordene (før fornavnet) klarer jeg dessverre ikke å tyde. Under står det; Begges 1de leiermaal. Finner ikke noe ut av det at han er Svensk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Så flott Aud, da er det bekreftet at han er Svensk, og at Odd har funnet rett person. Tusen takk. Denne Anne er i fra Hvalstangen,og vil tro at hun også er født der, men har ikke klart å finne henne i kirkeboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg har funnet riktig Johan August - så er dette ekteskapsinngåelsen til foreldreneHåby 1690-1920 143002V1 11430 SCB-kod: 143002 SD-suffix: V1 Vigseldatum: 1854-03-10 Mannens titel: Dräng Mannens förnamn: Emanuel Mannens efternamn: Hansson Mannens adress: Rörängen under N Gläborg Kvinnans titel: Hemmadotter Kvinnans förnamn: Brita Maja Kvinnans efternamn: Olofsdotter Kvinnans adress: N GläborgOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.