Gå til innhold
Arkivverket

[#44132] Vedk. fra Vetting Buksnes, døde i tidsr. 1870-1873. Finner ikke dødsåret.


Gjest Thor Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Karlsen

Katrine Andrea Trondsdatter, f. 1831, Lødingen, gift og bosatt i Vetting Buksnes. Død mellom 1870-1873. Finner henne ikke i krk.bok over døde personer i Buksnes. Hva kan grunnen være?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olav Broback Rasch

Ja, det er riktig, hun ikke er nevnt i kirkeboka for de årene. Grunnene kan være så mangt. Han du noen begrunnelse for at hun skal være død i mellom de årene? Har du noen flere opplysninger? Navn på ektefelle?Hilsen Per-OlavPS: denne etterlysningen er postet i feil forum (skannede kirkebøker), men bør helst ligge i brukerforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Skustad

Hun er ikke nevnt i kirkeboka som nevnt nei. Kan det være mulig hun er gravlagt på sitt fødested som var Lødingen? Nå er jo ikke de bøkene tilgjengelige for meg i alle fall. Kanskje andre kan hjelpe.I FT 1865 finner jeg Cathrine Thronsdatter gift med Thomas Cristoffersen bosatt Buksnes. Er vel de vil jeg tro. I FT 1875 finner jeg kun han med barna og han står oppført som enkemann, så Cathrine må ha dødd i mellom folketellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Karlsen

Takk for innlegget. Jeg har nok allerede undersøkt det alternativ for at Katrine kunne være gravlagt i Lødingen, men uten resultat. Den eksakte dato for hennes død er ikke presserende, men hvorfor hennes bortgang ikke er oppført i kirkeboken. Jeg har mine tanker om årsaken, men det blir bare gjetning.Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Per-Olav Broback Rasch

Hei igjen!Grunnen til at du ikke finner henne i kirkeboka (klokkerboka) er nok at den er glemt innført. Desverre brant prestegården i Buksnes i 1899, og da også prestens kirkebøker for det aktuelle tidsrommet. Dødsdatoen finner du nok sammen med dødsmeldingen, som er i Statsarkivet i Trondheim.Ha en God Jul!Per-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Mellem

I Buksnes bygdebok, bind 2 under Vetting nordre, s. 152 - 154 er Katrine Trondsdtr f. 1831 i Lødingen, på side 154 står det at Katrine var født i Hamarøy, Hun var gift med Thomas Christoffersen, som siden gifet seg med Dina Sørensdtr. Det er oppført 5 barn i 2. ekteskap, men årstall er det dårlig med i bydeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.