Gå til innhold
Arkivverket

[#44136] Kan noen hjelpe med oppslag Sarpborg KB 1854


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Kan noen gjøre oppslag for meg på en pike (Nilsine) Marie Jakobsen f (sannsynligvis) 5/9 1854 i Sarpsborg. Hun skal være mor til Nelie i tråd 43556. Nelie er født utenfor ekteskap men det kan se ut som om foreldrene giftet seg senere.Faren til Nelie, Oluf Karlstad er i FT1900 gift med en Marie Karlstad f Jakobsen 5/9 1854. Likheten i navnene er jo slående men må vel bekreftes via hennes dåp om 'begge' disse to heter Nilsine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Ja, det er 'min' Nilsine. Ved hennes brullyp står faren oppført som Skrædder Jacobsen. Takk Berit!Mitt problem er å finne om Oluf Karlstads kone på FT1900 er identiske med den Nilsine du har funnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hmmm, har jeg latt meg selv lure nå på prestegjeldet. I 1854 var vel sarpinger nødt til å utføre sine kirkelige handlinger i Tune. I alle fall så finner jeg en god kandidat der, bortsett fra feil 'etternavn' på far/datter; Nilsen/Nilsdatter. Kan de i FT1865 ha valgt seg Jacobsen som familienavn? Lenke kirkebok, post 318. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=456&idx_id=456&uid=ny&idx_side=-81>LenkeNoen gode råd? Her er den 'aktuelle' Nellie og Oluf i FT1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.