Gå til innhold
Arkivverket

[#44140] Helena Marie Jørgen Christansdatter Frost f.ca 1712 gift med Fredrik Fredriksen


Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

Er det kjent, om det i Norge fantes flere med navnet Jørgen Christian Frost, som kunne være en aktuell kandidat som far til Helena?Jeg mener å huske at det ble oppgitt at hun var født utenfor ekteskap (nevnt i ett skifte?). Moren Karen Nilsdatter Brems var en god del eldre enn Jørgen Christian Frost.Den jeg har satt opp som mest sannsynlig far (den eneste jeg vet om av Frost slekta med navnet Jørgen Christian) er Jørgen Christian Frost f.ca.1692 sønn av Christen Frost og Margrethe Angell. se også tema 44121.Hva vet en egentlig om denne Jørgen Christian. Hva vet en om hans far og nærmeste slekt. Hvor kom Frost slekta fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går til family search og skriver Christen Frost,kommer masse info med anetavler,årstall osv.opp.Ikke alle er helt enige med hverandre i ett og alt når det gjelder land og årstall.Christen Frost(Danmark/Norge?) gm. Margrete Angell.Hennes foreldre Lorentz Mortensen Angell og Abel Jespersdtr.Richard.Alstadhaug?Barn.Abel Margrete,Jørgen Christen f.1692,Peder, Inger Marie, Anna Katrine, Maren, Boletta,Rebekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.