Gå til innhold
Arkivverket

[#44165] Aron Teodor Samuelsson


Gjest Nellie Irene Reif
 Del

Recommended Posts

Gjest Nellie Irene Reif

Hei Har lett etter Aron Theodor Samuelsson fra Finsbo u. Stora Dahlen, Svarteborg, Bohuslän, Sverige. Han reiste till Kristiania i Norge, den 5 december 1890, I forsamlingsboken for tiden 1896-1910 så står det att han oppholdt seg i Amerika. Så han bør ha reist fra Norge og til Amerika Men har søkt, uten resultat. Er det noen som kan hjelpe meg Mvh Nellie Irene Reif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Hei Lars OveNei denne er fra Värmland det er langt i fra Bohuslän.Det er som om han har forsvunnet fra jordens overflate.Jeg vet bara at ifølge Skifteprotokoll fra 1905 så skal Aron være Død ettersom hans barn arver, Fritjof,Eugen Aronsson och Asslan Jenny Aronsdotter Mvh Nellie Irene Reif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei NellieJeg har før prøvd å hjelpe en svensk dame på DIS-Norge som har etterlyst samme mannen. Vet ikke om du søker for henne. Her er det som har blitt skrevet om det på DIS. Ser ikke ut til at hun har funnet ham heller. [url="http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=25402&highlight=aron+samuelsson>LenkeHer har samme dame etterlyst opplysninger om Christian Samuelsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Hei MaritJoda vi fant Susann og er gjenforent som familie på Karolinas side.Vi har også løst gåten med Samuelson Christian, fra Eidanger ,så det siste som gjenstår der, det er faktisk Aron.Håper at vi skal lykkes med det.??Tusen takk for ditt engasjement og vilje til å hjelpe oss.Det er strålende å møte en slik posetiv oppslutning ,om et så vanskelig tema!!Vennlig hilsen Nellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiNå tror jeg ikke du skal ta alle opplysninger om hjemsted så veldig alvorlig. Bohuslen og Vermland er 'naboer', og jeg har vært borti mange tilfeller hvor feil forekommer.Men hvis alderen på denne Aron (innlegg 2) er totalt feil, så er det nok feil personMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

HeiNei alderen er perfekt han er født 1866.Yrket er skredder og det er det vi holder på å forsøke å finne ut av på andre siden av Kjølen.Eller Iddefjorden.Nå fikk jeg plutselig et lite glimt av håp!!!???Håper og takker for innleggetNellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.