Gå til innhold
Arkivverket

[#44202] Leseapparat for mikrofilm


Gjest Thor Böhmer
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Böhmer

Mitt gamle leseapparat for mikrofilm er for dårlig og jeg trenger et nytt. Er det noen som har tips om hvor man kan kjøpe slike, evt navn på apparat som evt er søkbart på Internet. Det må være for å lese ruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Forhør deg hos apotek og bilverksteder som ikke har skiftet lokaler de siste 15 årene. Et slikt leseapparat får du i tilfelle gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Thor Bøhmer

Jeg takker for gode råd. Fikk ett for nesten innbruddspris i USA, Honolulu. Frakt på ca 50 dollar. Eieren var norsk-amerikaner. Apparatet var ikke pakket ut og ble sendt på billigste måte. Betalt 29 nov og sendt dagen etter. Det har foreløpig ikke kommet fram og det er gått ganske mange uker. Jeg visste ikke at kloden var så stor. Vel, sett i et evighetsperspektiv haster dette selvsagt ikke og jeg skulle ikke bli mye forbauset om det ligger hos Posten Norge eller noe slik. Jeg fikk det så billig at det skulle være toll og momsfritt.Jeg forteller mere når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg reknar med du har tatt høgd for å kunna nytta leseapparatet ditt med 115 volt straum når det ein gong kjem fram? Eg kjøpte sjølv ein omformar hjå RadioShack i Minneapolis, MN sist eg var der og har stor glede av den bærbare microfiche-lesaren min som eg kjøpte for, eg trur det var, $20.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg har arbeidet mye sammen med amerikanere, både i Norge og utlandet og kjenner spenningsproblematikken godt. Men det er bra du tar opp temaet, for andre kan gå i den fellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Min første erfaring med e-bay. så får vi se om pengene blir tilbakeført. Her er svaret fra selgeren: 'Thank you for your patience. I have looked into this in depth and am dismayed at what I have to tell you. It seems that when this was packed and shipped shortly after you paid but it was returned to us by the postal service. It seems that our shipping staff did not take measures to communicate with me on a problem they encountered while packing this. For Surface Economy shipment via the US postal service, the maximum dimension allowed is 79 inches or less. Our shipping staff informed me that they have tried to trim the box down to meet this specification but it is still too large. The only remedy at this point is to issue you a full refund. We have checked into upgrade the shipping to Airmail, which allows 108 inches, but the cost ($139.45) is highly prohibitive. We apologize for the inconvenience and should have been more diligent in our communication with you. Again I feel terrible about this and extend our very sincere apologies.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.