Gå til innhold
Arkivverket

[#44207] Aner til Anders Andersen Berg 1826-1896 Sokndal ,Sør Trøndelag ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Kan noen hjelpe meg med dette. Det jeg vet er at Anders Andersen Berg skal være gift med ei som heter Marit Johnsdatter Hugdal 1840-1928 Støren.Har heller ikke opplysninger om denne person.Det jeg vet er at de har ei datter som heter Anna Andersen Berg f 12.7.1876 sannsynligvis på Bratsberg.Sør Trøndelag.Vet ikke om det finnes skannet kirkebok på disse? Mvh Rolf Magne Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at brudgommen heter Anders Endresen -her finner du i så fall et aktuelt ekteskap (nr 10) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2407&idx_id=2407&uid=ny&idx_side=-148>LenkeI følge Fs skal paret være gift i 1856 - og der er far til brudgommen oppgitt til Anders (Kanskje Endre?) Andersen og Olaug Olsdtr. Garli.På Garli finner du i så fall trolig begge foreldrene i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne kirkbakk

Takk Dette må være det som er korrekt for det stemmer jo med resten.Er ikke så vant med denne skrifta så det blir vanskelig å tyde hva som står(2)Jeg har jo fått svar på spørsmålet mitt Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Skal prøve og oversette: 22/8 forlangte ungkarl Anders Andersen Berg 34 år gammel, sønn av Anders Andersen Berg, født på Berg i Sogndalen, der døpt og konf., vacc. iflg. attest av prest Bødtker av 10 eller 20/5 54 og nå oppholder seg som forpakter på Strøms gård lysning med pike Marit Jonsdt. Røttum/Brøttum? 27 år, datter av Jon Ellingsen Røttum/Bøttum?, født der i Støren?, døpt og konf. sammesteds?, vacc. 18/9 30 etter presteattest, og nu samme sted som brudgommen. Signert av O.N. Bergem? og L. Strøm.Til sist står det noe som ser litt spennende ut, men jeg klarer det ikke. Jeg synes det står .. .. 1 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg satt også og skulle tyde dette, men Berit kom meg i forkjøpet-). Det står vel Røttum, som er ei grend og flere gårder i Støren. Jeg tror vi har Anders og Marit her i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Dette virker greit.Er det Sogndalen (Sogn og Fjordane)og stedet Berg eller er det en dal i Trøndelag også.Ser i FS at navnet Hugdal er nevnt om far til Marit Jonsdatter.Det er vel feil.En skal vel gå etter kirkeboka.Så da er det vel Røttum/Bøttum som er det riktige å bruke. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.