Gå til innhold
Arkivverket

[#44209] Etterslekt til Anders Olsen Frami (Brandstad) døpt 18.juni 1797 til Akershus.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Anders Olsen Frami kommer fra Ringebu i Gudbrandsdalen, han gjorde tjeneste i jægerkorpset endel år på 1820 tallet ved Akershus festning.Han har på slutten av 1820 årene giften seg med Marte Marie Amundsdatter fødd i Fet 10.mai 1805. Paret har hatt følgene barn:OLINE BIRGITTE ??? ANTON OLAVES ANDERSEN fødd 23.10 1830 KAROLINE EMILIE ANDERSDATTER fødd 3.5.1833 ANNE MARIE ANDERSDATTER fødd 15.11.1835 HANS CHRISTIAN ANDERSEN fødd 29.1.1838 CARL MARTINUS ANDERSEN fødd 23.5. 1840 AUGUSTA MATHILDA ANDERSDATTER fødd 17.8.1842 ANDREAS ANDERSEN fødd 27.10. 1844.Anders Olsen Frami(Brandstad) har etter at han forlot jægerkorpset jobbet ved en badeinnrettning. I 1844 meddeler hans hustru Marte Marie Amundsdatter at han er plutselig død. En kjenner til at hun giftet seg opp igjen med en Christen Christiansen som er husmand, og bor under gården Mangelrud i Aker sogn. Ved folketellingen for 1865 bor Marthe, datteren Karoline med mann og barn og sønnen Hans i Strandgt.13, de er notert under Trefoldighets menighet.Ved denne annledningen er navnet feilskrevet fra Brandstad til Bramstad.Sønnen Anders bor i Munkedammen i 1865 ved samme menighet, og i Skolegt.6.i 1875.Etterkommer etter Anton Olaves og Carl Martinus har jeg full oversikt over, men mangler resten av denne søskenflokken sin skjebne. Gode råd, gode tips mottas med stor takk.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei TorleifPrøver å sjekke for deg og det er mulig jeg har funnet noe du kan jobbe videre med.Andreas Andersen f.1844 fant jeg under folketellingen 1900 med etternavnet Brandstad. Vet ikke om dette er riktig person!Fant også Karoline m/ektemann under navnet Michalsen i 1900 tellingen m/bosted Holmensgt 5 Oslo.Skjønner ikke dette med lenker.Håper dette er riktig.Mvh Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.