Gå til innhold
Arkivverket

[#44242] Trøgstad: Hvem er foreldrene til Petter Olaisen


Gjest Magne Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Thorsen

I følge kirkeboken for Båstad ble Petter Olaisen f 12/4 1876 - min kones morfar - konfirmert her den 5. okt. 1890. Lenke Petters sjebne er kjent, men jeg trenger hjelp til å finne ut hvor hans foreldre kommer fra, og hvor det ble av dem. Navnene er Olai Andersen og Anne Marie Pedersdatter, men dette paret finner jeg ikke i FT 1900, og kirkeboken som dekker fødselsåret 1876 er ikke skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

I FT 1900 finner jeg Olai Andersen f. 1854 i Trøgstad med bosted Aspelund i Eidsberg. Kan han være faren - i så fall før han ble g.m. Petrine Andersen f. 1863 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Du skriver at Petters skjebne er kjent. Vet du om han hadde søsken og evnt. når de var født?Moren kan jo være død og at faren giftet seg igjen.Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Takk for tipset. Det er mulig det er slektskap med familien på Tandum siden Petter bodde der ved konfirmasjonen og Olai-navnet er knyttet til flere av medlemmene der. Dette gir et spor jeg vil prøve å sjekke ut. At Petters sjebne er kjent gjelder kun han og ikke eventuelle søsken han måtte ha hatt. Petter ble gift 2 ganger og ektefeller,barn og etterkommere er kjent. Det er også tenkelig at faren giftet om seg etter at moren var død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.