Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Geir Thorud

[#44243] Problemstillinger knyttet til Kyrre 1.0 som ikke er behandlet i dette forum?

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Jeg holder på å skrive en detaljert beskrivelse av hvordan vi skal følge (eller ikke følge) Kyrre i vårt registreringsarbeid.Arkivverket har invitert til at forslag til endringer i Kyrre skal sendes inn via e-post.Jeg lurer derfor på om det har kommet inn noen slike forslag som ikke er behandlet i dette forumet, eller om dere kjenner til andre problemstillinger/presiseringer som ikke er behandlet her. Det er en fordel om slike kommer på bordet så tidlig som mulig, så slipper man å rydde opp i det senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har ikke mottatt på e-post noen forslag som vil kreve nevneverdige endringer i de spesifikasjoner som ligger til grunn i Kyrre. Har du konkrete spørsmål/problemstillinger knyttet til ditt oppsett, ber vi deg om å ta kontakt direkte med oss (digitalarkivet@arkivverket.no) så tar vi stilling til dem da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Thingvold

Før dette forum ble opprettet la jeg inn et tema: 34388: Kyrre – offentlige skrifter i arkivforumet. Jeg sendte også et e-mail om det samme som jeg ikke har fått noe svar på.Jeg fikk følgende svar under debatt-temaet: ” Bente K. Hervik, SAB/DA, 28.11.2005 13:51 (5) Vårt standpunkt er at ein berre den personen som står til offentleg skrifte skal registrerast som eiga rolle. Opplysningar som forklarer kvifor vedkomande skrifta bør registrerast i feltet årsak, og vert søkbare der. I dei tilfella der det er registrert 'Tore Fossums Qvinde' bør denne opplysningen registrerast i stillingsfeltet, og i tillegg kan 'Fossum*' registrast i bustadfeltet dersom det er sannsynleg at vedkomande som skrifta budde der. Me kan ikkje gjera endringar i Kyrre på noverande tidspunkt, då dette kjem for tett opp til lanseringa. Alle konkrete forslag til endringar i Kyrre bør sendast på e-post til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no så vil dei verta vurderte før lansering av neste versjon.”Vil svaret fra Anette si at mine innvendiger/forslag ikke vil bli tatt hensyn til i neste versjon av Kyrre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Strømme

Innspillet ditt, eposten, er registert og journalført, og vil bli tatt hensyn til ved neste revisjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Thingvold

Takk for svaret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.