Gå til innhold
Arkivverket

[#44243] Problemstillinger knyttet til Kyrre 1.0 som ikke er behandlet i dette forum?


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Jeg holder på å skrive en detaljert beskrivelse av hvordan vi skal følge (eller ikke følge) Kyrre i vårt registreringsarbeid.Arkivverket har invitert til at forslag til endringer i Kyrre skal sendes inn via e-post.Jeg lurer derfor på om det har kommet inn noen slike forslag som ikke er behandlet i dette forumet, eller om dere kjenner til andre problemstillinger/presiseringer som ikke er behandlet her. Det er en fordel om slike kommer på bordet så tidlig som mulig, så slipper man å rydde opp i det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har ikke mottatt på e-post noen forslag som vil kreve nevneverdige endringer i de spesifikasjoner som ligger til grunn i Kyrre. Har du konkrete spørsmål/problemstillinger knyttet til ditt oppsett, ber vi deg om å ta kontakt direkte med oss (digitalarkivet@arkivverket.no) så tar vi stilling til dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Før dette forum ble opprettet la jeg inn et tema: 34388: Kyrre – offentlige skrifter i arkivforumet. Jeg sendte også et e-mail om det samme som jeg ikke har fått noe svar på.Jeg fikk følgende svar under debatt-temaet: ” Bente K. Hervik, SAB/DA, 28.11.2005 13:51 (5) Vårt standpunkt er at ein berre den personen som står til offentleg skrifte skal registrerast som eiga rolle. Opplysningar som forklarer kvifor vedkomande skrifta bør registrerast i feltet årsak, og vert søkbare der. I dei tilfella der det er registrert 'Tore Fossums Qvinde' bør denne opplysningen registrerast i stillingsfeltet, og i tillegg kan 'Fossum*' registrast i bustadfeltet dersom det er sannsynleg at vedkomande som skrifta budde der. Me kan ikkje gjera endringar i Kyrre på noverande tidspunkt, då dette kjem for tett opp til lanseringa. Alle konkrete forslag til endringar i Kyrre bør sendast på e-post til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no så vil dei verta vurderte før lansering av neste versjon.”Vil svaret fra Anette si at mine innvendiger/forslag ikke vil bli tatt hensyn til i neste versjon av Kyrre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.