Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Frode Holthe

[#44249] Konrad Olaussen og Agnes gift Tysfjord 1902

Recommended Posts

Gjest Frode Holthe

Jeg har et ektepar: Konrad Heggelund Olaussen, født 1774, og Agnes Mathilde Kristine Petersen, født 1779, som var innflyttere fra Hammarøy til Nesna i 1903 (Nesna kirkebok 1880-1910, s. 226).Ved innflyttingen sto det at de var gift i Tysfjord 27. juli 1902.Jeg har funnet foreldrene til Agnes. Problemet er Konrad. Kirkebok for Tysfjord med ekteviede i 1902 er ikke kommet på Digitalarkivet ennå. Så jeg har ikke kunnet finne hans far og fødested via denne. Jeg har også prøvd å finne ham i Digitalarkivets folketellinger 1900 og 1875, uten hell...Nøkkelen ligger nok i å sjekke vielsen i 1902. Noen som har sett dette?Frode Holthe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans-Petter Falao

Vielse 27/7-1902 Tysfjord. Konrad Heggelund Olausen forpagter f Næs [Tysfjord] 1874. Far: Olaus Knudsen. Agnes Mathilde Petersen f Bugten [Tysfjord] 1879. Far: Peter Kristensen. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frode Holthe

Perfekt! Tusen takk.Frode Holthe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Britt D. Hjeltnes

Olaus Knudsens far var Knut Rognaldsen, Finnesteigen fra Voss. Han var født 1814 og flyttet nordover i 1845 : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=EMIVOSS&gardpostnr=1155&merk=1155#ovre>LenkeForeldre : Rognald Arnbjørnson Haugo f. 1770 og Maritha Larsdtr. Finnesteigen, f. 1770 De ble viet 1803 :Lenke Rognalds foreldre : Arnbjørn Rognaldsen Haugo, f. 1729, d. 1789 g. 1762 m. Anna Nilsdtr. Gjelland f. 1740, d. 1817.Ft 1801LenkeRognalds dåp 1770Lenke Marithas foreldre . Lars Mathison Lekve gift 1766 med Brita Olsdtr. FinnesteigenFt 1801 :LenkeMaritas dåp :Lenke Du kan finne mer i Vossaboki IV om gardane Haugo , Gjelland og Finnesteigen.Vossaboki

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.