Gå til innhold
Arkivverket

[#44252] Hans Torkelsen Behn, Egersund, f.o.1670


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg søker informasjon om dennes hustru og ophav. Han var skomaker og flyttet til Bergen i 1721. Var antakelig far til Anna Helvig f.o.1690. Jeg har også sett skrivemåten Been for Behn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg er mest interessert i han som mulig far til Anna Helvig Hansdtr. Behn fra Bergen. Hun står oppført slik i bygdebok for Tysnes. Men hvis han ikke var gift i Egersund, så kan det jo ikke stemme. Et indisum for dette var at Annas ene sønn ble døpt Torkel. Jeg er ikke sikker på at hun ble kalt Behn FØR man gjorde den koblingen. Hadde vært fint å vite alderen på Hans, slik at man kan vurdere om det er sannsynlig at han var gift før bergen. Det ser ikke så bra ut, for hvis fødselsåret til Anna er rett (1690), så måtte jo han være født senest 1672 og dermed være 93 år ved død. Ser ut til at jeg kan droppe den forbindelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Litta Olsen: Vi får feilmelding på epostadressa di, kan du sende ein epost til digitalarkivet@arkivverket.no, slik at vi får sjekka den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.