Gå til innhold
Arkivverket

[#44267] Dødsmelding 4 mai 1931, bergen


Gjest reidun berge haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest reidun berge haugs

Jeg forsøker å finne min oldefar som det er blitt sagt at emigrerte til statene i begynnelsen av 1900-tallet, men finner han ikke på lister over emigrerte. Derimot finner jeg en med samme navn, Arent Johan Berge, død 4. mai 1931 i Bergen. Kan dette være min oldefar? Hadde blitt veldig glad om noen kunne sjekket hvem som evt er nevnt i dødsmelding/skifte. Min Arent Johan Berge var født 1890. Det var ikke opplyst fødselsår eller alder under dødsfallet 4. mai 1931.Mvh Reidun Berge Haugs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arent Johan Berge var sjømann, angivelig 35 1/2 år gammel, og var død i New London, Connecticut, USA. Han etterlot seg to sønner, Eugen, født 1911 og Odd, født 1916. Moren Hendrikke Olsen bodde i Bergen. Han hadde broren Harald Berge og en søster Valborg Arntzen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reidun berge haugs

Tusen takk Yngve for kjempebra informasjon. I følge oppgitt dødsalder døde ikke Arnt Johan før rundt 1925. Eugen født 1911 er min farfar, han var i 1925 14 år gammel. Jeg vet ikke årstall men min oldemor giftet seg med en Botnen som var politi, de fikk også en datter - Dette før 1925. Stod det noe om dødsdato og år? Kan det være de har skilt seg... Ser at min oldemor Eugenie ikke er nevnt i opplysningene.Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arent Johan Berge var sjømann, angivelig 35 1/2 år gammel, og døde i New London, Connecticut, USA 4. mai 1931. Han var rimeligvis fraskilt, siden det var hans mor og to søsken som først ble oppgitt som arvinger. Men disse er strøket ut og erstattet med de to sønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reidun berge haugs

Tusen hjertelig takk Yngve, dette var utrolig interesante opplysninger. Helt nye for hele familien som antok at Arnt Johan døde før 1920. Kan ikke forstå annet enn at min farfar må ha vært klar over dette siden han har vært oppført som arving. Er det rimelig å anta at min oldefar ikke stiftet ny familie i usa med tanke på at det er min farfar og hans bror som er oppført som arvinger?Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.