Gå til innhold
Arkivverket

[#44304] Dødsfall 21.12 1967. Noe i dødsmeldingen?


Gjest reidun berge haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest reidun berge haugs

Min oldemor Eugenie Margit Botnen dør i Bergen 21. 12.1967. Hvis Dere kunne sjekket hva som står i dødsmeldingen hadde jeg satt veldig stor pris på det. Yngve har vært så utrolig snill å funnet ut at min oldefar, Arnt Johan Berge, døde mye senere enn jeg antok, og at han og Eugenie ble skilt. Er det mulig å finne ut når de skilte seg og hvortid hun giftet seg opp igjen med politimannen Botnen? Eugenie er født 15. 04. 1889.Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arnt Johan Berge, født 18. aug. 1891, og hans kone Eugenie ble skilt ved dom 24. februar 1920. Han giftet seg igjen hos Byfogden i Bergen 28. mai 1921 med Ewally Lovise Margrethe Hægheim.Eugenie, født 15. april 1889, giftet seg hos Byfogden i Bergen 19. mai 1921 med enkemann og politikonstabel Jacob Monsen Botnen. De flyttet fra Bergen til Høyanger, og seinere til Bodø. Eugenie kom tilbake til Bergen fra Bodø 15. juli 1938.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Kjære Yngve og Rune.Tusen tusen takk for kjempegode opplysninger. Føler nøstet er snart rullet inn. Var Ewally nevnt i skiftet etter Arnt Johan? Hadde de felles barn som var nevnt? Eller er det rimelig å anta at Arnt Johan og Ewally også ble skilt?Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var Ewally som meldte fra om dødsfallet til folkeregisteret, men de var nok i det minste separert. Hun er ikke nevnt i dødsmeldingen til skifteretten. Hun giftet seg opp igjen, og er identisk med den Ewally som døde i 1960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.