Gå til innhold
Arkivverket

[#44314] Gullik Helgesen, Kirkebok for Modum 1830


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg å tyde denne vielsen?[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1152&idx_id=1152&uid=ny&idx_side=-218>LenkeDet gjelder nr.32 Gullik Helgesen.Jeg har vært på jakt etter han en god stund, men det er tydeligvis to personer som heter det samme. Den jeg er på jakt etter er denne Lenke Det første barnet jeg har registrert på disse to er født i 1839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Prøver på en tyding av nr. 32:Ungkarl Gullich Helgesen Fossen gml. 24 Aar Pige Gaardmandsdatter Lisabet Nielsdatter Hovde gml. 23 Aar. Forlovere: Niels Christophersen Hovde og Niels Andersen Hovde. Viet: September 24de fredag. Heggen kirke (Gs./Hs.) 7, 8, 9de S. e. Tr. Essendrop (J./I.)Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det jeg mener å lese i kirkeboka er Ungkarl Gullik Helgesen og Gardmandsdatter Lisbet Nielsdatter Hovde. Forlovere Niels Christophersen? Nella? Andreasdatter Hovde.Fant vielsen på Fam s. også: LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at jeg nok har sett feil på navn på andre forlover. Sikkert bedre tyding fra Remi Pedersen.Prøvde med foreldresøk på Gullik Helgesen og Elisabet Nilsdatter og følgende barn nevnt døpt på Modum:Tvillinger Ole og Berthe Maria dpt 2 apr 1847Nils Gulliksen dpt 27 may 1835Erik Gulliksen dpt 21 mar 1839Christian Gulliksen dpt 26 jun 1842 Legger en lenke til Nils døpt: Lenke Håper dette kan sjekkes i kirkebøker for Heggen kirke.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Tusen takk.Det er utrolig hvilken hjelp en kan få i forumet. Dette var mere en jeg hadde våget å håpe på. Jeg ble overrasket av at Lisbeth Nilsd. er gårdmannsdatter. Alle jeg har funnet i mine aner har hvert husmannsfolk o.l. Jeg trodde det ikke var vanlig å gifte seg under sin stand.Jeg har også leita i gjennom kirkebøkene for å se om jeg kunne finne flere barn, men har ikke funnet dem før nå, når jeg vet hvor jeg skal lete.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.