Gå til innhold
Arkivverket

[#44323] Skjeberg :Johan Halvorsen og Marie louise Andersdatter


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Er det noen som sitter på informasjon om Johan Halvorsen F.ca. 1823 og hustru Marie Louise Andersdatter f.1817 død 29/10 1848. De fikk 3 barn Karen Regine f.1846 og tvillingene Hans og Andreas f.1848. Johan Halvorsen giftet seg på nytt. Jeg finner under folketellingen 1865 gårdsnavn Heien (5 stk)og det ser ut til at det er flere familiemedlemmer som går igjen på de foskjellige plassene.Andreas giftet seg i Drøbak med min tippoldemor Anne Kristine Skjellerud og han døde 27/8 1884 i Drøbak.Håper det er noen som kan gi meg tips.Mvh Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Johnsen

Kan det være din Johan Halvosen som er født 17.3.1823 og døpt 30.3.1823 i Skjeberg. Foreldrene står oppført som Halvor Jacobsen og Catrina Eriksdatter.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Johnsen

Finner Andreas og Hans Johansen døpt 27.8.1848 i Skjeberg. Foreldrene står oppført som Johan Halvorsen og Marie Louise Andersdatter.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei MarianneTakker for din interresse. Andreas og Hans har jeg også funnet, også deres søster Karen Regine i 1846.Hvordan fant du eventuelt foreldre og har du flere opplysninger om disse, setter jeg stor pris på å få vite det.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Johnsen

Søkte på familysearch. Får ikke helt til å linke til familysearch sidene, men søkte Johan Halvorsen født 1823 og da dukket kanidaten opp =)LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei igjen MarianneJeg fant paret og det er nok foreldre til min Johan Halvorsen.Får prøve og lete videre får å finne ut deres alder og hvor de kommer fra.Kanskje jeg er heldig og noen sitter med lokalkunnskap på Skjeberg der ute.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.