Gå til innhold
Arkivverket

[#44325] Hvor lå Frøshaugeie i Hole?


Gjest Ellen Fakset
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

hei, gå inn på hjemmesidene til Hole kommune: www.hole.kommune.noUnder 'kultur' finner du henvisning til 'bygdebok', og der finner du nok alt du trenger. De tre første bindene er lagt ut, så lykke til,hilsen Astrid K. Natvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Fakset

Takk for svar!Jeg har problemer med å laste ned bygdebøkene fra nettet i dag, men det retter seg vel.Frøshaugsetra på Krokskogen er en meget sannsynlig kandidat, John. Familien flyttet etter hvert til Mattisplassen, som ligger innenfor gangavstand selv etter dagens standard. I følge det jeg har hørt fra andre etterkommere skulle de imidlertid ha bodd i nærheten av Sollihøgda før de flyttet dit.Skal se om bygdebøkene kan gi meg sannsynlige alternativer. Ellers er det vel de skrevne kildene som er korrekte i denne saken også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Hei! Er det familen på Mattisplassen du leter etter? Både Hilda og Andreas giftet seg inn i min bestemors familie. Si ifra vis d er noe jeg kan hjelpe med. Har også noen bygdebøker fra Hole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Fakset

Hei, Lene!Jeg hadde oversett tema 28058. Er ute etter informasjon om samme personer. Du kan event nå meg på mail ellen.fakset@chello.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.