Gå til innhold
Arkivverket

[#44335] Etterlysing av fødested for Knud Michelsen fra Porsgrund


Gjest Kåre Rismyhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Rismyhr

Han kom til Hvarnes i Hedrum,Vestfold og var husmann på Troene u/Bårnes ca 1824-1856 iflg.Bygdebok for Hedrum,side 982..Iflg. Kirkebok for Hedrum 1818 side 387 ble han viet den 13 mai (mars) 1818 med Pauline Jonsdtr Odberg.Han var da 30 år og skomaker av yrke.Han var ved sin død 69 år.Kan noen hjelpe meg ? M.v.h Kåre Rismyhr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg finner en 15 år gammel Tjeneste Dreng Knud Michelen på gården Bøe Øfre i Tørredal Annex i Drangedal. Han er den eneste aktuelle i hele Telemark, ser det ut til.(Burde vel lagt en lenke, men det er jeg dessverre fortsatt usikker på hvordan man gjør)MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei Kåre.Her i Hedrum Ministerialbok1817-1835, på siden til høyre, nr 630 finner du Knud Michelsen, ca 31 år, fra Porsgrund innført på listen under 'inkomne til sognet' ca 1817. Dette skulle gi fødselsår 1786, og det passer jo bra på den Knut som Hans har funnet i innlegg 2. Det er jo intet bevis, men han er en vel foreløping en bra kandidat? LenkeMvh Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.