Gå til innhold
Arkivverket

[#44343] Data ikke til å stole på ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg er så klønete at jeg ikke engang finner emigrantprotokollen fra Christiania Havn. Den 14. september 1888 utvandret Marit O. Sæther, Marie Olsen og Kari Olsen. Jeg har en kopi som er så tydelig at til og med jeg leser den med letthet. En hjelper kunne i sin tid ikke finne dem, nei ingen emigrant den datoen. Når vi først er i farta: John Pedersen f 1848 i Vaage i Gudbrandsdalen. Er han å finne i utvandrerprotokollene ? Helge H. Siste bosted sannsynligvis Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Oprann

Hei Helge. Etter omleggingen er den ikke så lett å finne som før heller.Databasevelger : Alle områderKjeldekategori : EmigranterUnderkategori : Emigrantprotokoller.Håper dette gjorde det lettere å finne fram. Det gjorde det for meg.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Da jeg leste dette, så fikk jeg for meg at kanskje jeg skulle be om litt hjelp for å finne 2. personer som reiste herfra Osen, rundt 1913. Ingen har klart å finne disse. Personene det gjelder var følgende : Gunder Larsen Walmsness, f. i Nordre Osen, Trysil, 22.09. 1863, og hans svoger, Nils Melkior Eriksen Høye, født i Øvre Rendal, 13.10. 1861. Jeg ville være veldig takknemlig, hvis det kunne la seg gjøre å finne dem. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.