Gå til innhold
Arkivverket

[#44348] Kornelius Tomasson Lien, til USA 1900, kvar slo han seg ned? Etterkomarar?


Gjest Alf Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Strand

Kornelius var fødd 31/3 1872 og reiste til USA 17/4 1900. Me veit at han ei stund budde i nærleiken av broren Rasmus i Sharon, Nord-Dakota, men at han flytta vidare vestover. Er det mogeleg å finna han att?Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Finner følgende i 1910 Census:Name: Kornelius Lien Age in 1910: 38 Estimated birth year: abt 1872 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Aunt-in-law Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Westfield, Steele, North Dakota Marital Status: Single Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1900Household Members: Name Age Berent Strand 45 Lina Strand 49 Martha Strand 14 Lydia Strand 12 George Strand 10 Bert Strand 8 Kornelius Lien 38- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Mulig kandidat i 1930 census:Name: Kornelia F Lien Home in 1930: Minot, Ward, North Dakota Age: 58 Estimated birth year: abt 1872 Birthplace: NorwayHar sett på image, og det skal være Kornelis og og det er en mann. Han er enkemann og var 48 da han giftet seg. Ingen barn (som bor sammen med han).- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 Census:Name: Kornelius F Lien Home in 1920: Minot Ward 2, Ward, North Dakota Age: 47 years Estimated birth year: abt 1873 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Ingebroy Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1908 Able to read: Yes Able to Write: YesHousehold Members: Name Age Kornelius F Lien 47 Ingebroy Lien 53 Samme person som jeg nevnte i forrige innlegg. I 1930 er immigrasjonsåret oppgitt til 1900. Trolig skal det være det for 1920 også, da det for meg ser ut til å være feiltolket fra image.Ingeborg immigrerte til USA i 1895 fra Norge.Hvis du ønsker images fra folketellingene vedr Kornelius, så må du oppgi mailadressen din.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk.Kornelius må vel ha gifta seg omkring 1920 og kona var død før 1930 Census. Det burde vel gå an å finne hennar dødsdato i North Dakota (der dei budde).MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

1) Var forledre til Olina Lars Olsson og Agothe Olsd. som vi finn under Lille Kalsøen ved FT1865?2) Mor til Bernt Strand drog til Amerika i 1897, veit du kvar og når ho dø?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Eg trur du har funne fram til rett familie på Litlekalsøy. Det er ei Oline Larsdtr. som utvandrar 7/4 1892. Det kan vera ho. Bernt Strand utvandra i 1891, og han og Olina fekk fyrste barnet i 1895. Giftarmålet har eg ikkje datoen på. Mor til Bernt budde i Sharon, Nord-Dakota. Der hadde ho alle tre borna sine på kvar sin farm. Ho er gravlagd der, men dødsdatoen har eg ikkje føre meg no.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.