Gå til innhold
Arkivverket

[#44363] Gamle bilder


Gjest MayBritt Widén
 Del

Recommended Posts

Jeg tror det hadde økt dine sjanser betydelig om du hadde lagt ved noen antydninger om ca. når og hvor i verden (Norge ?) du tror bildene kan være tatt, hvilke familier personene muligens kan tilhøre, og hvordan du selv har kommet i bestittelse av bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1925-1955, Nord-Norge, er kanskje ikke så dårlig utgangspunkt ? Eller er det fra ei fjellbygd ? Og ''mor'' på de to familiebildene er vel samme dame ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig intet mer å fortelle om hvor og når du tror bildene er tatt, og hvilket forhold du selv har til de avbildede ? Er du ellers sikker på at de ikke er nålevende, og ville bli overrasket over å se seg selv 'på nettet' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

OK.Det er så at vi er fra Norge min mor var född på Leka.Desverre som sagt så vet jeg ikke mer om bildene enn det jeg har fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnold, stilig kar, antakelig født rundt 1930, kanskje bosatt på Leka i Nordland ? Han og hans to søsken kan sikkert noen identifisere. Kanskje han kjenner igjen seg selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på om ikke disse bildene er tatt på Nord Helgeland? Det merkelige er at jeg syns jeg har sett dette ekteparet øverst til venstre hos min bror som forøvrig var fotograf og var født i Nordland.Mitt spørsmål er om du har noen slekts-tilknytning til Helgeland og om der står noe på baksiden av noen av bildene?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Britt Widén

Hei Jo min mor var jo född på Leka og de flytta siden til Brönnöysund. Men de her bildene fikk jeg ikke se för 2006 da min far gikk bort. Dessverre står det ingenting på bildene da de fleste var negativ som jeg har framkalla.Det eneste jeg vet er at den stilige unge mannen heter Arnold i fornavn for han fans på et bilde med min mor. Hilsen MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det! Da har jeg nok rett i at bildene er tatt på Helgeland ett eller annet sted. Jeg har jo slekt både i Brønnøysund og på Vega, så dersom du kunne sende meg dine foeldres navn så tror jeg nok at jeg skal kunne finne ut noe mer. Min mail adr. er birgerfo@chello.noMed vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest MayBritt Widén

Hei Må takke alle som har forsökt at hjelpe meg. Gåten er nå löst. Takk igjen. MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Hedde vært fint om du la inn løsningen her, så vi også får tatt del i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Det ''hemmelighetskremmeriet'' som disse bildene og personene på dem tilsynelatende omfattes av fra spørsmålsstilleren gjør jo at en undrer seg over hvorfor de er lagt ut i en åpne debatt-gruppe om slekt. Det hadde vært meget naturlig å yte den 'bonus' til bidragsyterne å opplyse om hvem som fins på bildene og hvor de er tatt. Hvis ikke dette er mulig burde hele debatten fjernes, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.