Gå til innhold
Arkivverket

[#44374] Skifte i Sundhordland, Hauge gaard, Fjære tinglag


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 16. april 1812, og der nevnes enken Lisbeth Olsdatter, og barna 1) Tron Torbjørnsen Weastad, 2) Lars Torbjørnsen, død, barna John Larsen Wiig, 21, Live (??) Larsdtr, 19, Guro Larsdtr, 23, 3) Gunder Torbjørnsen Bircheland, 4) Størkaar Torbjørnsen, husmann på Helland i Vats, 5) Kari Torbjørnsdatter, død, gift med Harald Weastad, barn Gunder Haraldsen, Iver Haraldsen, Anna Haraldsdatter, 44, Sissela Haraldsdatter, g.m. Aarent Gudmundsen Birkeland, Guro Haraldsdatter, 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. tveit

Bygdebøkene fra Sveio oppgir at Torbjørn bodde på Emberland og Ørevik på Bømlo og at han trolig var født på nordre Tveita på Stord. Arvingene viser derimot at han kom fra Vik, øvre i Vikebygd.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Bare så synd at det er feil Torbjørn! Men det er også et resultat, når man kan avskrive noen og siden han ikke har en datter Sara, så kan jeg i hvert fall gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei§Under døpte i Stord er der ein Torbiørn Torbiørnsen Hauge som har barn til dåpen i 1794, 1798 og 1802 (Jens, Torbiørn og Lisbeth).LenkeKan han ha hatt ei søster Sara Torbiørnsen? I mine aner har eg også Niels Torbiørnsen Tveita f.1759. d. 1804. Han vart gift Ørevik Bømlo, (ein av mine 3. tippoldefedre). Nils kom truleg frå Tveita Stord, og var då son til Torbiørn Knudsen Stord. Under døypte i Stord finn ein fleire søsken av denne Nils Torbiørnsen, ma. Randi f.1748, Knud f.1750, Jacob f. 1757, Torbiørn f.1762. Veit kvar fleire av desse havna, men ikkje noko om Torbiørn Torbiørnsen f.1762, (kanskje det er her det er skjedd ei forveksling i Sveio bygdebok?) mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.