Gå til innhold
Arkivverket

[#44386] Tyding av kirkebok Kongsberg MINI 8, 1816-1839, Døpte 1837


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Kan noen hjelpe til med å tyde foreldre og faddere til Johannes, i Kongsberg MINI 8, 1816-1839, Døpte 1839, innførsel nr. 8, s. 462 (474). Lenke Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Hei.Jeg har brukt teksten som står i klokkerboken for Kongsberg, KLOK 1 1816-1839, side 687 (695):Johannes, født 16. Decbr. 1836, døpt 7. Janu. 1837. Foreldre: Nils Petersen Preus og h. Cathrine Knudsdatter Bautz. Faddere: Jørgine Jørgensdtr., Anne Knudsdtr. Bautz, Peter Syvers. Wiumsdalen, Anders Ols. Langeteje, Rasmus Hans. Frichtre?? (kan og være f.eks Fusche o.l.) og Andreas Jørgens. Hostved Barnet er hjemmedøbt.Med forbehold om feil.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei BrittAnne Knutsd. Bautz er søster til Cathrine og gift med Rasmus Hansen Fusche. Andreas Jørgensen Hostved er halvbror til Rasmus. De andre er ukjente for meg.Har forøvrig i dag sendt deg det jeg fant om Nils' aner.Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk til både Remi og Bjørg. Tror dermed at også alle fadderne er avklart.Bjørg, jeg har nettopp sendt deg mail ang. alt du har funnet ut og sendt pr. mail om slekten til Nils Pedersen Preus. Men enda en gang, tusen hjertelig takk.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.