Gå til innhold
Arkivverket

[#44394] Østfold-USA.


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Har fått god hjelp i søk etter utvandrede slektninger fra Rolvsøy og Onsøy. Jeg fikk 3 dagers frisøk hos Ancestry, men kom ikke stort lenger,uøvet! De jeg ønsker oppl. om er: Oline M Olaus. pike 28 år (f.12/1-1862)reiser med skipet 'Angelo' fra Kristiania 22/8-1890 til Quebec. 'Angelo' gikk i rute Kristiania-Hull, så hun må vel ha reist vidre derfra, men kan kanskje ha omkommet underveis? Hennes søster`s bevegelse har jeg fått god hjelp til å finne mye om, men mangler fortsatt endel: Oline Kathrine Olavesd. f.26/12-1859- Rådalen, Tune og Lars Johannesen (Johnson i US) f. 10/6-1858 i Råde, gift 18/9-1881 i Onsøy. 4 barn f. i Onsøy: Jenny Olivia, Marie Anette, Anna Marie og Lovice Konstance (Maria A døde 3 mnd. gl.) Sikre oppl: Lars Johannesen emigrerte over Fredrikstad 14/4-1888 med 'Kristiania'- Ned.Linie. Hans vidre reise og hans kone og 3 barn`s reise er ikke funnet. I USF Census 1900 bor de i Muskegon Ward 7, Michigan med ytterligere 2 barn f. i USA. Har funnet et Family Tree på Ancestry for fam. til Jennie Olivia Larson. Census 1910: Bor på samme sted med 2 barn. Er veldig interessert i reisemåten og ellers alle mulige opplysninger om dette! Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.