Gå til innhold
Arkivverket

[#44413] Sigvald Hansen (Fet? f1879/d1956) og Marie Edvardsdatter (f1884/d1945)


Gjest Frank Roland
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Frank.Nr.18 her kan være din Sigvard: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5742&idx_id=5742&uid=ny&idx_side=-14>LenkeVed søk på FS finner jeg foreldrene gift i 1866 og 4 søsken eldre enn Sigvart - den ene født før giftermål.Prøv å søk selv så ser du - noen av dem finner du nok også i Skannede kirkebøker for Ullensaker her på Digitalarkivet.Regner med at ettersom du har satt FET? så er det denne karen i FT1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Kjempefint at det var riktig.Orginal kirkebok for vielsen her - nr.42: Lenkeda fikk du fedrene på brudeparet også - ser at det er litt i kanten på skanningen som ikke synes så godt - bosted på fedrene(hvertfall den ene)!! Det er dessverre slik i mine orginale kirkebøker også.Dåpen på de barna fra FS søk - finnes jo i samme kirkebok som foreldrenes vielse så de finner du.Ang. Marie Edvardsdatter f.1884 så finner jeg kun 3 alternativer til henne i Akershus på FT1900, men hun kan selvfølgelig være født utenom Akershus også.Vielsen mellom disse to kan jo finnes i Ullensaker - og da har du god sjanse på å finne dem på Skannede kirkebøker - ser det er et opphold mellom 1910 - 1919 i Lysningsprotokoller.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Roland

Hei, fant henne i Sør Odal. En slekning synes å huske Flinkop, dette førte meg til Sør Odal. Og her kikket en i bygdeboka og dermed var saken klar. Hennes konf har jeg her (nr. 21): Lenke Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Frank.Flott, men lenken din virker ikke.Legger inn 'Oppskrift' på hvordan du skal gjøre det på Skannede kirkebøker for å få til riktig lenke: LenkeMvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.