Gå til innhold
Arkivverket

[#44434] Kan noen hjelpe med tyding?


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

I Klokkerbok for Fødselsstiftelsen i Bergen, år 1902 (skannet kirkebok) står som nederste guttebarn: Sverre, av foreldre Samson Olson Eik og hustru Ingeborg Karina Vindaas. Kan noen fortelle meg hvem fadderne var? Jeg kan lese Elias Svendsen S.... , så en Anna .... og til slutt en lærerinde Sofie.... Men resten kan jeg ikke tyde. Håper på litt hjelp.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Hei, Inger, det er så veldig mykje enklare å hjelpe viss det er laga ei lenke til sida slik at ein kan klikke seg direkte inn. No har eg brukt fire-fem minutt på å finne innførsla, utan hell -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Under ordet Sandal (eller etter Rasmusdatter) står det et 'gammeldags minustegn'. Kan det bety gjentakelse, altså at Anna også hadde Sandal som siste etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

No har du visst fått den hjelpa du treng, men ein liten repetisjon på korleis du lagar ei lenke som varer litt lenger enn denne gjorde: Gå til feltet 'Bildeinformasjon', vel Øverst (eller Nederst, om du heller vil det) - og kopier den lenkeadressa du vil ha inn i innlegget ditt. Bruk helst permanent sidelenke, slik at vi kan forstørre, forminske og bla etter behag. Så hjelper vi gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Lenka har tydeligvis fungert, men ikke nå lenger. Det skulle tilsi at det er ikke er brukt permanent sidelenke (velg bildeinformasjon øverst i kirkebokbildet). Andre lenker er bare midlertidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.