Gå til innhold
Arkivverket

[#44442] Tonning i Bergen


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Her skifter de navn like ofte som vi 'strømper':1884 24 Sep 02 Nov 02 Olufine Matilde k Dikselmand enkem. Ole Reinhartsen 23-195 1838 1857 Laura Mathilde Gullaksen u Mariakirken 1886 Okt 01 Nov 14 Rikka Tobine Lorentia Dikselmand Ole Kornelius Reinhardsen 8 Pyttergrenden Laura Matilde Gullaksen SK 1888 Jul 23 Okt 07 Sigurd Hjalmar Kaspar Dikselm. Ole Kornelius Ranholtsen 1-8 Sandv. Laura Matilde Gullaksen SK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror du har rett igjen Arnfrid. Den Synnøve som i 1863 giftet seg med Ole Cornelius Tonning (sønn av Reinhardt C. Tonning) står ved vielsen oppført som Synnøve Oline Monsdtr. Hennes far het Mons Pedersen. Det burde være mulig å skille disse to parene fra hverandre. Der er tross alt 11 år mellom de to ekteskapene.Jeg finner ingen Ole C. Tonning (el.l.) som får barn i Bergen, men for å gjøre forvirringen større se disse to lenken til fødsler i 1856 og 1858.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=93&filnamn=doep1816&gardpostnr=71965&merk=71965#ovre>Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om du ser på 1801 tellingen i Bergen, så finner du 6 personer med navnet Taaning, 2 med Thaaning og 1 med Thanning.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

..og om vi tar noen av dødsfallene før natten tar oss, så dør dixelmann Ole Reinholdt Tonning f 1828 i Volda i 1911 (SK), [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=doed1881&gardpostnr=10802&merk=10802#ovre>Lenkeskomaker Ole Martin Olsen Tonning f 1827 i Bergen på Arbeidsanstaltet i 1909 (Stiftelsespresten) Lenkeog vår mann skomagersvenn Ole Martin Olsen Tonning f 1860 i Bergen i 1896 (JK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Berit Knudsen

Jeg aner ikke om dette er av interesse for deg, men ved en tilfeldighet fant jeg dette dødsfallet i Kristiania:Enkem. fhv. overtollbetjent Nils Albert Vogt Tonning, f. 27/11 1814 Ålesund, død 12/6 bgr.17/6 1897 Trefoldighetskrk. Kristiania. Bosted Oscarsgt. 18, dødsårsak bronkitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

I (trykt avskrift av) kirkebok for presten i Innvik 1750-1815 finner vi 20/10/1791 Ole, sønn av Casper Reinersen og Giertrud Andersdatter. Faddere: Hr. Fogden Lambrech, Hr. Lieutnant Friis, Hr. Sognepræsten Stub, Madame Abelseth, Marthe Tonning.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.