Gå til innhold
Arkivverket

[#44445] Far til Ruth


Gjest Steinar Sletten
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sletten

Er det mulig å finne far til Ruth (Sletten)F:1927 Sted: Meland. Mor: Bernthea Olsdtr. Røyset f:25.08.1899 (Meland) Far: ukjent. Ruth ble senere adoptert av Bernthea's senere mann Sigurd Johan Sletten F:24.01.1893 og tok etternavnet Sletten. Ruth ble gift med Gustav Håtuft. (Meland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er sikkert mulig, men siden det er snakk om en adopsjonssak kanskje ikke helt uproblematisk. Rett nok vil man kunne vente at det her har vært snakk om 'svak' adopsjon, men myndighetene vil nok være svært tilbakeholdne med å gi opplysninger.Dersom det er snakk om svak adopsjon, skulle man kunne vente å finne opplysninger om fødested og dåpsdato ved konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sletten

Vil det si at du har opplysninger men ikke har lov å formidle ? Under skanna kirkebøker for Alversund/Meland går det ikke lenger frem enn til 1924, og under fødde på kvinneklinikken i bergen finner jeg henne ikke. Får jeg informasjon ved besøk på statsarkivet ? Hvilken muligheter har jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Nei, svaret er rent teoretisk. Jeg har ikke forsøkt å finne opplysningar annet enn at jeg har kikket i klokkerbøkene for Meland, uten å finne relevante opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.