Gå til innhold
Arkivverket

[#44458] Foreldre omstreifere, trenger hjelp.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har et innl. 44297, der det viser seg at Mathildes foreldre er omstreifere. Jeg har funnet endel i lenker, men trenger hjelp til å koble familier opp med en annen. Det er så mange like navn at jeg klarer ikke skille, uten at jeg finner datoer og dem er det ikke mange av.Hvem er foreldre og besteforeldre til Alexander Magnus født 7.01.1845 i Gol pr.gj. konf. 1858 Sør-Aurdal(oppgitt v/vigsel nr.2. i Trondheim) døde 12.11.1928.Det fant jeg under Rosenberg slekten under hans andre kone Johanne Nikolaidtr. Landmark 1,kone hans er Anne Gjertine Berntsdtr. Vang, de ble gift i Veø 1865, fant jeg et sted, her er jeg nede på henns foreldre, Bernt Andersen Vang og Marthe Olsdtr. Brun, hans foreldre Anders Berntsen Wang m/kone.Kommer vel ikke lenger nedover her. Som far er det i kirkeboka i Trondheim v/2.ekteskap skrevet Fredrik Gustav Sandvig, er dette den samme som Fredrik Gustavsen Blomsterberg, og er det han som blir drept uten Haugesund som jeg leste et sted?? gm. Kari Hartman i hennes andre ekte. Hvem er Kari Hartman, finner mange med det navn(Hartman) men hvem er hennes foreldre?? Hvem kan hjelpe meg nedover på Alexander Magnus Fredriksen, foreldre og besteforeldre?? HØrer han til i noen av de omstreifer slektene som det er skrevet om??, Jeg finner ikke sammenheng. Jeg har noen dager igjen før jeg sender dette fra meg, hjelp trenges her.Takknemlig Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Nina.Tusen tusen takk, du er nok en utømmelig kilde her. Så prøver jeg å komme videre. Takknemlig hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Unni Knudsen

Hei.Aleksander Magnus født 7 jan 1845, er sønn av mine 2. tippforeldere og bror til min tippoldefar Wilhelm Fredrik Fredriksen Støleggen født 13 okt 1844.(Fredrik Gustavsen og Kari Fredriksdatter Hartman). Har mye slekt der som du kan få av meg. Send meg din mail adresse.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Unni.Dette var da en nydelig julegave å få, jeg har fam. i Porsgrunn, Heistad. Mailadr. min: solkerryj@yahoo.no. Han som er i familie med deg da, fra Alexander er en musikker fra Trøndelag gm. min datterdatter, så jeg har verdens deiligste oldebarn.På vegne av fam tusen takk og gledelig jul til deg. Gleder med til alt kommer og du skal få kopi av det jeg har samlet sammen..Varme julehilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Tar kontakt når jeg får tid i julestria. Dette skal bli spennende. Bor ikke så langt ifra Heisted, så det er nok mulig at jeg kjenner til dem. Ha en god jul.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei..Alexander Magnus Fredriksen (1845) har også barn med Agnete Wilhelmine Olsdatter.Barnet : Even Alexandersen Hartman født 7 juli 1865 i Hommedal, Ant. Aust Agder. Komfirmert i Tanum, (Brunlanes i Vetsfold) 24 april 1881.Er det noen som vet hvem Agnete Wilhelmine Olsdatter er ?Kan det være den samme Agnete Wilhelmine født 26 jan 1849, som var gift med Ole Christian Eliasen (Støper)I så fall har hun bare hvert 16 år, da hun ble mor.Mvh Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Unni.Jeg har fått med det barnet ja, men tar imot med takk fordi alle datoer er så viktige, for å komme fram til det som er riktig. Jeg har drevet på med noen oppdatering her, da så jeg meld din, alt tas i mot med takk, jeg venter på klarsignal fra Trøndelagen om de resterende 4 sønner, før jeg sender det jeg har. Alle har det travelt i denne søte juletid.Varme julehilsner Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Sol.Agnethe Wilhelmiene Olsdatter 1849 er min tippoldemor, er derfor veldig intressert i å vite om dette er samme person.Skanna kirkebøker 1865 for Hommedal Aust Agder er ennå ikke lagt ut på nettet. Kunne kikket der for å se om det var fler opplysninger om Agnethe Wilhelmine.Sender deg brev i dag. Du får bare spørre meg om det er noe du lurer på.Fortsatt god jul.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.