Gå til innhold
Arkivverket

[#44463] Bent Jonsen Vatnebryneiga(?) gift i Flesberg 1725 med Kari Olsdatter Søre Moen.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen mulighet til å slå opp i Flesberg Boka IV, side 483 å se om det står noe om Bent Olsen under Vatnebryneiga? Hvis så - står det noe om at han hadde sønnen Svend født rundt 1736?Bent Jonsen og Kari Olsdatter kom senere til Håre på Eiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Langaas Jensen

Hei Guro! Under Vatnebryneiga står det bare at han antagelig er sønn av Jon Bentson og Mari Bjørnsdtr. fra Fugleli under Skartom. Han giftet seg med Kari i 1725. Hun er datter av Ola Kittilson Søre Moen og Helje Larsdtr fra Nedre Grette. Bodde først på Søre Moen og dro seinere til Håre. Men dette hadde du vel! Finner ingenting om eventuelle barn.Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk skal du ha, Turid.Du skjønner jeg har de fleste Flesbergbøkene på hjemlån fra bibloteket - bare ikke bind IV. Jeg er ganske ny i omådet og roter litt med hva som legger hvor. Satt veldig pris på at du slo opp for meg.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.