Gå til innhold
Arkivverket

[#44465] Lorents Nicolai, f. 5.07.1829 på Hitra


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Er det noen som har opplysninger om denne gutten? Foreldrene var: pike Dorthea Henrikka Nielsdtr. (Dreyer) og dreng/ungk. Ole Petter Hansson Kjelsø. Har lett på Hitra frem til 1842, og ikke funnet mer om mor og sønn. Nå trenger jeg hjelp. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Har du alder/fødselsår/fødestad på pike Dorthea Henrikka Nielsdtr. (Dreyer) og dreng/ungk. Ole Petter Hansson Kjelsø ? Har du funne dei ved FT1865 om dei då var i livet ?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Dorthea var født på Smøla 1802. Har sett litt på 1865 tellingen, men ikke funnet noe eksakt. Det er fortrinnsvis henne og sønnen jeg er intr. i, for jeg tror ikke det ble noe giftemål mellom henne og Ole P. Trodde et øyeblikk jeg hadde funnet Lorents i Vaagan 1865, men ved nærmere undersøkelse var det feil. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Ja, det er mulig det skal være Larsen. Det var markert kraftig over noe annet. Dorthea Henrikka hadde nok tjeneste samme sted, men hvor det har blitt av henne og sønnen er det store spørsmålet. Fant hverken konfirmasjon for sønnen, ekteskap for noen av de, eller dødsfall. Hun ble forøvrig konf. på Hitra 1822, og foreldren var: Niels Haagensen Dreyer og Berit Larsdtr. fra Brattvær. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.