Gå til innhold
Arkivverket

[#44476] Gunvald Olai Larsen - 1900 folketellingen


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Jeg er ikke kar om å finne denne familien i 1900 folketellingen. Har prøvd flere navne varianter, men ikke noe klaff.Jeg leter etter Gunvald Olai Larsen f. 17.06.1896 i Haugesund.Far: Aadne Andreas LarsenMor: Grethe Gurine f. OlsenNoen som har anledning til å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Har ikke funnet noe svar enda, men hvor kommer Grete Gurine f.Olsen fra? Er det hun som er f.i 1861 og er datter til Ole Gregerson på Avaldsnes? Vet du hvor de giftet seg? Har mange av forfedrene til Aadne, men visste ikke at han var gift. I Skåre bygdebok står det han var ugift ved FT i 1875. Er Petra Olivia søster til Gunvald? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Petra Olivia ble gift med Gunvald 10.03.1917 i Haugesund. Petra døde 20.02.1920 sannsynligvis i barsel. Jeg har til nå ikke funnet ut at de fikk barn sammen, men skal lete mer etterhvert.Gunvald Olai ble gift pånytt i august 1920.Jeg vet ikke hvor Grete kommer ifra, det er derfor jeg prøver å spore opp denne familien i 1900 folketellingen i håp om å lokalisere de litt bakover i tid. Men, kanskje vi kan finne vielsen til Grete og Aadne i Haugesund. Skal sjekke dette mer opp.Petra Olivia Larsen Lund er min mormors søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Petra Olivia Larsen, f. 1899. Fødested Bergen. Far oppført v. vielsen: Skomakersvend Peder Larsen. Men dette har du kanskje? Mvh Ruth Bendiksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har funnet en aktuell kandidat til Grete Gurine Olsdtr. f 1862: På Våga i Avaldsnes er det en Ole Gregerson f.1817 i Tinn,Telemark d.1897 g.m Karen Kristine Jonsdtr. f.1822 på Våga i Avaldsnes d.1886. De hadde blant mange barn datteren Grete Gurine. f.7.7.1861 på Avaldsnes. Kilde: Avaldsnes II, side 78, bruk 12 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Til Ruth: Når det gjelder Petra Olivia så har jeg all informasjon om henne, Petra er søster til min mormor så henne har jeg sporet opp. Hun er i 1900 folketellingen bosatt hos sine besteforeldre i Solvorn, Sogn og Fjordane. Det jeg er ute etter nå er å finne mer informasjon om Petra Olivia sin ektemannn Gunvald Olai Larsen. Samt om de fikk barn sammen som levde opp. Har ikke ved gjennomsøk av digitale kirkebøker enda funnet ut at de fikk barn sammen. Min mormor sa alltid at hun døde i barsel, men det stod ikke noe om dødsårsak i kirkeboka.Til Johan: Dette er nok en interessant kandidat, som kan verifiseres hvis vi finner vielsen mellom Aadne Andreas og Grethe Gurine under forutsetning av at fedrenes navn står oppført i vielsen da. Skal se litt nærmere på det i løpet av helga. De har vel mest sannsynlig giftet seg på hans eller hennes fødested vil jeg tro.Hadde satt veldig stor pris på om du kunne sende meg det du har av informasjon om Aadne og hans forfedre så skal jeg sende deg alt det jeg har. Min mailadresse er: solfrid@vestaberg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei. Fant en Grethe Olsen, f. 1862. Fødested Kvinesdal, gift i Haugesund 23. aug. 1891 m. blikkenslager Aadne Andreas Larsen, f. 1846 i Haugesund. Far til Grethe her heter Ole Gabriel Olsen og far til brudgommen heter Lars Salomonsen. Yrke: Arbeidsmann. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.