Gå til innhold
Arkivverket

[#44484] Finnes det kirkebøker for Nissedal i Telemark 1900-1901?


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Jeg ser at det ikke finnes mikrofilmede kirkebøker for Nissedal i Telemark etter 1887. Betyr dette at senere bøker ikke er avlevert eller filmet ennå?Eller betyr dette at kirkelige handlinger for Nissedal etter 1887 er ført i bøkene for et annet sogn? - Finnes det noen lokalkjente der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil J. Tveit

Kyrkjebøkene for Nisssedal etter 1887 ligg fortsatt på kyrkjekontoret i Treungen. Er det noko spesielt du lurer på så er det mogleg eg kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil J.Så flott at du svarte. Og takk ditt tilbud om hjelp. Virkelig snilt!Jeg lurer på om du kan sjekke døpte 1901 - og se om du finner Fredrik Alexander Holm der.Du finner han innført i Lier her: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Frogner i Lier, Ministerialbok nr. 17 (1901-1908), Fødte og døpte 1901, side 1.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3973&idx_id=3973&uid=ny&idx_side=-4>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil J. Tveit

Hei Jon. Jau då, Fredrik Aleksander er innført i kyrkjeboka for Nissedal. Det står der nesten eksakt det same der som i kyrkjeboka som lenka di viser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil J. Tveit

Jon. Det står faktisk litt meir om foreldra. Så vidt eg kan tyde det står det at faren er født ved Levanger og mora er født i Vaale i Solør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.