Gå til innhold
Arkivverket

[#44485] Hvor ligger Aarstad ved Bergen?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Andreas Olai Olsen ble gift ca. 1864 med Dorthea f. Hille. Han er f. ca. 1835 'Aarstad' Bergen, sonn av Ole Nilsen 'av Aarstad'. Hvor er dette? Jeg trenget giftermaalet og dopt til baade Andreas og Dorthea. Hun d. 1864 des. Aalesund 21 aar gl. f.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da kan det være Ole Nielsen som gifter seg her, men det er vanskelig å si sikkert med et så ordinært navn;LenkeÅrstad ligger syd for Bergen; mellom Bergen by og Fana. Haukeland sykehus ligger i Årstad bydel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Folketelling 1865 for Ålesund. Nr. 385. Andreas Olai Olsen født i Bergen, enkemann, telegrafist 31 år og datter Anna Dorthea Olsen 3 år var begge bosatt der. Gårdnr.153, 129 Gårdeier M.J.Bolstads Boe. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk alle dere. Ja, Andreas g. II Anna Karine. De flyttet til Bronnoy i Nordland. Hvilken kirke tenker dere at de brukte mens bosteden var Aarstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Sorry. Naa ser jeg Aarstad kirkeboker under Hordaland/Bergen. Hvorfor sett jeg dem ikke for? Maa vente for flere boker aa bli filmet. Trenger giftermaalet for Andreas og Dorthea. Det staar ikke i Bergen, Domk. Trondheim, eller Aalesund. Skulle vaere 1863/1864.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg fant dopt til Andreas Olai under Vigde Databassar for Bergen! Ser ikke Anna Karine Pedersen (skom. Andreas Pedersen) som skulle vaere f. ca. 1847 Bergen. Og hvor ligger giftermaalet ca. 1863/4 for Andreas Olai Olsen og Dorthea Hille. Takk til alle for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Oddvar! Jeg har funnet dod til Andreas i Fana i 1926, men Anna Karina ser jeg ikke. Han er begravet med ei dtr. Solveig som ble gift i Bergen. Doden til Anna Karina kan ha fodselsdagen, og dette kunne vaere bevis for hennes foreldre. Rart men ikke umulig at faren var Nils Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Vell om det ligg i Fana eller Bergen er vel ett definisjonsspørsmål. Eg ville sagt at det ligg i Fana, men idag ligg Fana under Bergen. Her link til postlista i 1972, om den virker LenkeHjellestad ligger like sør for Flesland flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.