Gå til innhold
Arkivverket

[#44496] Reisendeslekten Hedenberg


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg finner følgende i Fødselsregisteret for Grue (1916-26):Vilhelm Fredrik, født 29.09.1920. Foreldre: 'Filleopkjøper, omstreifer Karl Fredrik Alexander Hedenberg (f.1897 i Østmark, Sverige) og Dagmar Serafia Johansen (f.1902 i Grue)'. Foreldrene ikke gift. Videre står det at han ble døpt i Grue kirke den 17.10.1920.Noen som kan fortelle mere om hans familie/slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei Kai Samuel! Karl Fredrik Aleksander Isaksen Hedenberg, f.1-10-1897 i Østmark, Sverige. Gift 1921 i Østmark med søskenbarnet Dagmar Serafia Hedenberg, f.21-10-1902 i Grue. Karl Fredriks foreldre er Isak Gustavsen Hedenberg, f.14-11-1876 i Brandval, Finskog (?), kurvmaker, som fikk sønnen Karl Fredrik Aleksander med Maria 'av Vakkerfolket' som jeg ikke har identifisert ennå. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg har i min database en Isak Gustafsson Hedenberg, sønn av Turinna Sofia Eriksdotter Tor og Johan Peter Nilsson Hedenberg. Turinna var tidligere med en som het Gustaf (muligens derfor Gustavsen/Gustafsson til etternavn?)...Etter hva jeg kan forstå så var Dagmar Serafia Johansen datter av Johan Fredrik Gustafsson Hedenberg og Anne Marie Holm. (Hvem var denne A. M. Holm?). I sin tur var mannen til Dagmar sønn av Isak Gustavsen Hedenberg (som hadde barn med Maria Färnström) og Maria av Vakkerfolket. Er denne Maria samme som Maria Färnström, han hadde sønnen Edvard Hedenberg med?Fedrene til dette paret var altså søsken. Altså var Johan Fredrik og Isak 'halvsøsken', med samme mor. Men etter hva jeg kan forstå tok Johan Fredrik Hedenberg etter sin stefar, og de andre barna Gustafsson/Gustavsen etter sin tidligere stefar. Litt vrient forklart kanskje. :-)Ha en fin dag alle sammen. Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.